donderdag, maart 25

Van allerlei nostalgische verzamelspulletjes uit onze familie

Als ik zo hier en daar op al die leuke blogs kijk is iedereen in de weer met plantjes zetten en het genieten van de eerste warme lente dagen......ik genoot ook van het zonnetje.......maar was vanmiddag meer van de nostalgie...familie stukjes....kantjes,glaasjes,oud zilver,spelden van moeders,zakhorloges van grootvaders,grootmoeders kraagjes,tasje van oma,inmiddels oude door schoonmoeder gemaakte babyhemdjes gedragen door manlief(niet dat die oud is;-))
......ach....kijk zelf maar even....




Zien jullie dat fijne zigzag randje aan halsje en mouwtje...
ook het zilveren belletje is van toen baby Harry.
Onder de grote glazen stolp heb ik alle familie stukjes bij elkaar gezet
tijdens het fotograferen viel mijn oog op het roestige smeedijzeren tafeltje wat al jaren buiten staat in weer en wind....en jullie vinden het misschien wel raar.....maar weet je dat deze foto van roestige krul met kant het meeste mijn aandacht trekt....
Zou ik in een vorig leven oudijzerboer zijn geweest;-)
Bedankt lieve blogmeiden voor jullie altijd weer aardige reactie's!!
Ger

17 opmerkingen:

  1. Lieve Ger,

    Weet je dat ik met open mond naar al dat moois zit te kijken! Die babyhemdjes...super en ze hangen er zo mooi gestreken bij! Een ideale combinatie...in de lentezon genieten van al deze diebare spulletjes! En al is het nu hier een eind in de avond...ik geniet volop met je mee!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Ger, Peter mijn man heeft gelijk
    Ik stuur mijn hele zooitje naar jou op!!!
    Wat een geweldige foto's weer
    en neeeeee jij oudijzerboer???
    Ben je mal je was een zeer gedistingeerde rijke dame met een weloverwogen goede smaak!!!!
    en dat heb je nog steeds.
    een hele fijne avond hoor
    Oh hoezo oudijzerboer???

    liefs Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Ger wat heerlijk mooi die kanten kraagjes en al je oude spulletjes onder de stolp. Die babyhemdjes waren toch zo mooi, had ik ook nog. Lieve groet, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh...dit is werkelijk ongelooflijk Ger, wat hebben jullie enorm veel en schitterende familie stukken, al dat linnengoed met prachtig kantwerk afgezet. Wat was er vroeger toch veel moois, niet te vergelijken met het heden. Ook zoveel broches hebben jullie nog, dat is toch fantastisch. Zie ik daar ook een zeeuwse knop? Het is gewoon allemaaal te veel om op te noemen maar alles is van GROTE schoonheid......zit echt te genieten. Prachtig ook op de foto's dat grote contrast met ruw hout en de verfijnde kraagjes, het knalt werkelijk van het scherm af.
    En de foto's met het roestige smeedijzeren tafeltje samen met het kantwerk daar kan ik me wel bij voorstellen dat die bij jou de meeste aandacht trekken... waarschijnlijk [zo voelt het althans bij mij] gaat die combinatie daadwerkelijk even terug in de tijd van toen, alsof je even leeft in die periode...ZO MOOIIIIII!!!

    Bedankt voor je lieve woorden Ger...♥

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ger.wat mooi en romantisch allemaal..........en mag ik eerlijk zijn....?? ik vind je veroeste tafeltje het allermooist !! lieve lente groetjes van mij..........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ger, wat heb ik zitten genieten van jouw verzamelspulletjes. Wat een prachtige kraagjes, babykleertjes en kant! En zo mooi op de foto gezet met een toefje bloemen. Kan me voorstellen dat je hebt genoten vandaag! Het werk in de tuin schiet al lekker op. Moet alleen nog veel wieden. Als dat klaar is, kan ik waarschijnlijk weer opnieuw beginnen :-) Heel fijn weekend zovast, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig Ger...wat een prachtige spullen en wat heb je het allemaal mooi weergegeven zodat wij er ook van kunnen genieten. Best wel uniek hoor al die familiespullen bij elkaar. Echt voorwerpen om te koesteren.

    Groetjes en nog bedankt voor je leuke reactie op mijn blog!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om zo veel familieherinneringen te hebben door deze lieve spulletjes. De hemdjes zijn mijn favoriet, je hebt ze prachtig gefotgrafeerd. Ik ga ze nog eens even bekijken....!
    Lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ger,
    Wat een heerlijke nostalgische spulletjes en wat heb je het mooi verzameld onder de stolp! (volgens mij maakt het niet uit wat er onder een stolp ligt...ik hou gewoon zo van stolpen) hij is prachtig!
    En dat krulletje? Ja! heel subtiel...
    Fijn weekend, alvast, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je veel, de hemdjes vind ik het mooist, mijn jongste dochter heeft er ook een aangehad. Stond heel erg lief. Ze had ook nog zo'n kanten onderbroek aan als broekje onder een jurk. Dat was het enige wat paste tijdens de periode dat ze een spreid/gypsbroek aan had. Zo zie je maar weer, wie wat bewaart....

    Goed weekend,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ger, wat een heerlijk genieten bij jou en wat heb je een prachtige spullen. Mooi die oude kraagjes en hemdjes, zo fijn gemaakt en wat ik altijd zo bijzonder vind is dat alles nog zo mooi is gebleven. Je foto met de roestige krul en kant vind ik ook schitterend, het is de combinatie van stoer roestig met delicaat kant dat het zo mooi maakt enne....anders waren we in een vorig leven collega's haha.
    Je heb ons prachtige familiestukken laten zien, om te koesteren deze herinneringen uit je verleden.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ger,

    Wat moet jij genoten hebben tijdens het maken van de foto's.
    Heerlijk om zulke plaatjes te schieten, zo mooi allemaal en de combinatie met verse bloemen vind ik erg mooi.
    En die "krul" is helemaal een plaatje!

    Het was weer genieten bij je!

    Fijn weekend

    Lieve groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha die Ger,

    Bedankt voor de leuke reactie op je blog. Je snapt ....wordt vervolgd!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je mooie spulletjes en ook zo mooi op de foto gezet. Die hemdjes, de kraagjes en het tasje énig en alles onder de stolp is prachtig. maar toen ik je tafeltje zag moest ik even lachen.
    Toen we drie jaar geleden gingen verhuizen heb ik zoiets laten staan omdat ik er op dat moment geen plaats voor had. Ach een ander was er blij mee, en af en toe moet je eens iets weggeven toch?
    Gezellig weekend en een lieve groet,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lieve Ger,,ik zie dat ik een beetje achterloop,maar wat een mooie post is dit,geweldig.weet gewoon niet wat ik zeggen moet,dat zilver,die hempjes,die kraagjes,dat tafeltje,ga zo maar door.zuinig op zijn hoor,voor het nageslacht.

    lieve groetjes oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tjeetje ik heb echt een hoop posten gemist van je,ben ook zo veel buiten,ik ben een buiten mensje,wat een prachtige spullen,de foto`s van de stolp en het roestige tafeltje met kant trekt ook mijn aandacht,wat geweldig allemaal en je gevoel om het op de foto te zetten is super,ik moet nog een hoop leren zie ik wel,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie schatten heb je verzameld.
    Het mooiste zijn de verhalen er achter die je terug nemen in de tijd.
    Ik zou niet kunnen zeggen wat ik het mooiste vind (namelijk alles).
    Geniet er van.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.