zaterdag, februari 18

Tussen de bedrijven door telkens  weer even het breiwerkje opgepakt om mee te breien aan babymutsjes voor Nepal, een alleraardigste oproep
van Mirjam




Ik vond het heel leuk om aan haar verzoek mee te doen en ook lieve mensen in mijn omgeving vroegen aan mij het patroontje en adres waar ze hun mutsjes heen konden sturen.
Verwacht dit weekeind ook nog een paar mutsjes van dochterlief die ik beloofde om haar gebreide mutsjes in elkaar te naaien.

(nou kom op ''muts" ;-) hi,hi,waar blijf je?)


mutsjes met en zonder gehaakte bloemetjes(die ik per toeval bij Xenos tegen kwam)
voor jongens en voor meisjes....
en nou maar hopen dat er begin maart héél véél mutsjes mee naar Nepal mogen gaan om daar de babyhoofdjes de dagen vlak na de geboorte lekker warm te houden, zodat hun levens kansen vergroot worden.

Lieve Mirjam maandag gaat het pakketje op de post.
En ik wil jou en je moeder alvast heel hartelijk bedanken voor de goede zorgen waardoor de babymutsjes op de juiste plek terecht komen.

                                 Verder wens ik alle lieve blogger een fijn(Carnaval)weekeind!!
                                                                         Lieve groeten,Ger

20 opmerkingen:

  1. O wat heb je al een hele collectie mooie mutsjes bij elkaar gebreid Ger! Dat dichtnaaien achteraf is ook waar ik het meeste tegenop zie... Mijn mutsjes zijn al enkele dagen op de post maar ze moeten dan ook de grens over ;-) en Mirjam had me op het hart gedrukt dat ze toch wel op tijd moesten aankomen want dat het anders wel jammer zou zijn. Altijd fijn als je je 'mutsje' kan bijdragen natuurlijk ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach...wat lief....
    past past vast mooi op al die donker kleine baby hoofdjes..
    Jij kan breien zeg...!!
    mooie foto's heb je ervan gemaakt...
    en ik hoop net als jij dat ze er in Nepal veel plezier van hebben

    Fijn Weekend Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat zijn ze schattig. En voor heel veel mooie babyhoofdjes. Wat fijn om dit te kunnen doen he. Ik ben helaas te laat om er nog aan mee te doen, maar misschien een volgende keer. Ik wens je een hele fijne zondag. Groetjes Anita
    Kom gerust ook eens gezellig op mijn nieuwe blog buurten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh dat kleine spul blijft zo mooi he,leuk dat je eraan mee gedaan heb.

    fijn weekend
    liefs stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gemutste post....zo lief Ger......voor zo'n goed doel.
    Wat zullen ze daar blij worden.....zie die kleine hoofdjes al voor me......schattig maar heel belangrijk om te overleven.
    Vind het jammer dat ik niet kan breien.....wellicht komt er ooit iets anders voorbij waar ik een steentje aan bij kan dragen.
    Ik wens je nog een fijn weekend Ger!!
    Lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie actie van Mirjam en wat lief dat je zo enthousiast hebt meegedaan! leuk je reactie op het Lepelstraatje, ik heb de site opgeslagen, wist niet eens dat zoiets bestond. Wij gaan morgen genieten van het carnaval in Oeteldonk. Vat ook heel veel over te vinden op het www! Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve mutsjes heb je gebreid Ger. Een vriendin van mij is onlangs naar Nepal geweest en heeft er kunnen zien hoe arm de mensen daar zijn. Dat heeft veel indruk op haar gemaakt!

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijzondere gedachte dat deze mutsjes straks op babyhoofdjes zitten... daar helemaal in Nepal!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ger,
    O wat is dit toch leuk allemaal. Van alle kanten komen de mutsjes nu binnen. Ik verwacht er deze komende week nog een heleboel. Maandag de 27ste ga ik ze samen met mijn moeder naar het verzorgingstehuis brengen, waar mevr. Tersteegh ze dan weer komt ophalen. Dan zijn ze mooi op tijd om op 2 maart richting Nepal te gaan...
    Ik ben zo trots op, en blij met iedereen. Wat heerlijk wat zo´n oproepje op mijn blog heeft teweeggebracht...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh wat heb jij een schattige mutsjes gebreid, en leuk dat je aan de kleur en wel of geen bloemetje kan zien of het een jongen of meisjes mutsje is,
    Zouden ze dat in Nepal ook hebben??? blauw voor jongetjes en zo, of zouden die andere kleuren heben.
    Is de kleur blauw voor jongetjes en roze voor meisjes misschien wereldwijd? vraag ik me nu inene af....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze mooi en zulke lieve kleurtjes. Wat een geweldig initiatief is dit.
    Fijn weekend,
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Ger, wat heb je mooie en heerlijk warme babymutsjes gebreid. Super! Leuk die bloemetjes erop.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jaaaa daaaag, nu weet ik het zeker.....ik ga mijn met pijn en moeite gefabriekte draken van mutskes dus NIET opsturen he...ik ga er van de week wel een paar shoppen bij de HEMA!:(...dat mocht ook.....
    Wat een snoezige mutsjes heb je gemaakt! Lieve kleurtjes voor lieve beebietjes:)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo he jij hebt er veel gemaakt, ik kwam tot 3. Misschien kunnen we nu overstappen op slofjes breien, dat is weer eens wat anders en dan krijgen de hummeltjes ook geen koude voetjes.
    Groetjes,Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lieve Ger

    Mooie mutsjes in leuke zachte kleuren, daar zullen ze blij mee zijn...... bravo voor iedereen die mee deed aan dit goede werk.

    Groetjes en een fijne zondag gewenst, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn die bloemetjes er schattig op. Of ze er voor gemaakt zijn.

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schattige verzameling mutsjes is het geworden!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh wat een leuke actie zeg ! En zo te zien kan je heel goed breien, ziet er zooo mooi uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat heb je er een leuke mutsjes van gemaakt zeg wat zouden die kleine babyhoofdjes daar in stralen .....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Ger,

    Leuk dat jij mij gaat volgen! Ik ga jou ook volgen hoor!


    Hartelijke groetjes, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.