dinsdag, maart 26

Orchideeën uit Thailand

......Over koud gesproken....

Zoonlief kwam gistermorgen terug van vakantie en familie bezoek uit zijn geliefde Thailand
en dat scheelde in temperatuur maar even 35 graden....

en wat bracht hij voor me mee
'n bloemetje wat hij kocht op 
Suvarnabhumi Airport
en na ruim 12 uur vliegen en anderhalf uur
 over het spoor schikte ik ze in de vaas

en dat deze orchideeën de beroemdste bloem uit Thailand de reis goed doorstaan hebben is niet zo verwonderlijk als ik zie hoe goed ze verpakt zijn






bloem voor bloem over elkaar heen gedrapeerd



zo'n mooi fragiel bloemetje moet ook in een sierlijk vaasje....
dus werd het glas op voet wat ik normaal gebruik voor windlicht deze keer een geschikte vaas









ben wel 'n beetje gezond jaloers; -)op onze Thaise schoondochter want die blijft nog tot eind april bij haar familie in Bangkok om het Thais Nieuwjaar mee te vieren



Ger







29 opmerkingen:

  1. Heerlijk!!! Mooie kleuren, die mag ik wel ook graag hebben :)Maar ik heb geen zoon.... Ik wens je veel plezier ermee en dat ze heel lang houden.

    Groetjes
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very beautiful these flowers and I think they are quite resistant if planted.You have done an excellent photo shoot Ger!So lovely!
    Kisses Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Ger,
    Wat een waterval van orchideeën zeg! wat prachtig zo in het windlicht.
    Wat een aandacht is hieraan besteed en wat heerlijk dat je zoon weer in het land vertoefd. Fijne dag
    Yolanda
    ennuh misschien toch nog even naar Thailand om je schone dochter gezelschap te houden hhih kon dat maar hé dat zou wel heerlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fantastisch mooie bos! Die zal vast prachtig staan in je huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje, en bijzonder dat ze zo mooi zijn gebleven met al die temperatuurverschillen.
    Dat is nog eens met zorg inpakken.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie bloemen Ger, super dat ze zo goed verpakt zijn, moet ook wel met zo'n reis! Ze staan heel fraai in die vaas, lekker van genieten!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ger,
    Jeetje, 35 graden verschil, dat is dus lekker warm daar.. maar wel uit te houden.
    Wat heb je prachtige orchideeën gekregen en wat heb je ze mooi op de foto gezet. Geweldig hoe deze zijn verpakt, maar dat mag ook wel, want anders zouden ze de reis nooit overleven natuurlijk...
    Echt heel erg mooi dit...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog iets: ik las net nog even een ouder bericht 'rondje sfeerplaatjes bij dochterlief'. Wat heeft zij leuke sfeerhoekjes, zeg. Woont ze soms in Lierop? (Op straatnaam gezocht). Anderhalf jaar geleden hebben wij in de buurt gefietst: Geldrop, Mierlo...Wat heb ik daar genoten van de omgeving, zo afwisselend, hei, bos, weiland, het was geweldig! Dus ik snap met wat je bedoelt dat ze bevoorrecht is dat ze daar woont! Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je verwend met een prachtig boeket Ger. Wat een kleurenpracht en ze staan prachtig in het glas.
    Wat zal je zoon het koud hebben nu met zo'n groot temperatuurverschil.
    Maar ik kan niet goed tegen de hitte, dus dit Hollandse klimaat is perfect voor mij, al mag het wel ietsje warmer.
    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ger,
    Wat mooi..
    En ik zou ook wel 35 graden willen.
    grts Han..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier is maar 1 woord voor Prachtig !
    Hier worden wij zelf blij van om naar te kijken.

    Gr Wendelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die mooie orchideeën hebben een flinke reis gemaakt en toch heelhuids aangekomen.
    Jeetje 35 graden, ik zou met de helft al tevreden zijn op dit moment.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Normaal ben ik niet zo van de orchideeën maar zo'n waterval aan bloemen is erg mooi! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lief dat je zoon een doos bloemen voor je mee heeft genomen, zoiets had ik niet eerder gezien. De bloemen staan prachtig in je vaas. Met je schoondochter zou ik ook wel willen ruilen, wie weet om je zoon hihi, maar in dit geval bedoelde ik eigenlijk de aangename temperatuur in het land waar ze momenteel verblijft ;-).

    Ik wens je een fijne avond, Ger! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een verschil van 35 graden, jeetje!! Wat een mooie orchidee, bij jullie is de lente al begonnen! je zult vooral blij zijn dat je zoon terug is. geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat prachtig, Ger! Dat ze die hele reis zo goed hebben overleefd.....ongelooflijk! Geniet ervan!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Indrukwekkend hoor Ger, die mooie bos heeft de reis goed doorstaan, wat zijn ze prachtig!!!!!
    Je zoon zal even moeten wennen aan de kou hier, en je schoondochter zal zeker genieten bij haar familie.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow wat een temperatuurverschil, dat zal voor je zoon wel even wennen zijn! Zo lief dat hij dit mooie boeket voor je meenam en wat heb je er weer een prachtige reportage van gemaakt Ger!

    fijne avond,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hej Ger, fijn dat je zoon weer thuis is van zo'n verre reis. Wat een tegenvaller die 35 graden verschil. Hij heeft een prachtig boeket voor je meegebracht. Leuk om te zien hoe zorgvuldig ze verpakt zijn. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat vind ik dit boeket mooi.....de laatste jaren ben ik niet meer zo van de orchideeën maar deze zijn zo prachtig, veel mooier op deze manier geschikt als boeket ....en wat heb je ze mooi gefotografeerd.....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Ger,

    Jouw zoon weet in ieder geval waar hij jou een plezier mee kan doen.
    En jij weet er weer een fantastisch Blogbericht van te maken.

    Hij doet er zo, onbewust waarschijnlijk, ook anderen, waaronder mij, een plezier mee, want zo kunnen wij meegenieten van deze prachtige orchideeën.
    Een bloem waaraan ik altijd een bijzondere herinnering bewaar: de lievelingsbloem van mijn in januari vader. Bedankt!

    Hartelijke groet,

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zien die er schitterend uit Ger.
    Ik hou van orchideeën.
    Wat lief van je zoon.

    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo lief en attentvol van zoonlief om deze prachtige bloemen helemaal van Thailand voor jou mee te nemen. Wat zijn ze minutieus en met veel zorg verpakt, maar dat mag wel voor zo'n delicate en prachtige bloemen. Geniet van je fantastische boeket Ger enne...ik denk dat je die camera nog wel enkele keren zal oppakken om ze op foto te zetten. Ik denk dat ik er gewoon constant zou willen naar blijven kijken had ik ze in huis.
    Bedankt voor het delen! Je maakte er een heel mooie serie foto's van!
    Kan me best voorstellen dat jij ook wel het Thaise Nieuwjaar ter plaatse zou willen meevieren.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige Thaise orchideeën!
    Wat lief dat je zoon ze voor je meegebracht heeft. Een bloemetje van je man is al bijzonder, maar van je kinderen vind ik dat altijd wel wat extra's hebben.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Kan me voorstellen dat je je schoondochter wel zo willen vergezellen, want met de temperatuur hier schiet het ook niet op. Het waait hier nog steeds behoorlijk en het ijs ligt in de sloot. Maar de zon schijnt hier op dit moment volop, achter het glas is het heerlijk. En als ik me niet vergis heb je de Dendrobium orchidee gekregen een heel sterk bloemetje en ja prachtig verpakt, echt een geduld klusje Mooi geschikt in je windlicht geniet ervan. Lieve groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie orchids Ger...
    En wat zijn ze zorgvuldig verpakt.
    daar kon weinig mee gebeuren.

    Als hier de temperatuur ook maar eens stijgt ben ik tevreden.
    Maar geen 35.

    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Ger,

    Wat een prachtig boeket!!!!Wauw, om jaloers op te worden. Die kleuren helemaal te gek tegen die achtergrond.
    Geniet er maar lekker van. Leuk zo voor de pasen.

    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige bloemen en inderdaad goed verpakt!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.