woensdag, oktober 30

Quedlinburg

Quedlinburg,

Bakermat van de Duitse Keizerdynastie

Welterbe unter Dach und Fach-
dat kan je in deze stad woordelijk nemen.
Meer dan 1300 vakwerkhuizen van hoge kwaliteit uit zes eeuwen 
zijn hier te bewonderen wanneer je door het middeleeuwse stratenpatroon wandelt en je van de ene verbazing in de andere valt...
Schilderachtig mooi
alsof je door een Sprookjesboek
bladert....
niet zo verwonderlijk dat het gehele stadje sinds 2004 op de werelderfgoedlijst van de UNESCO staat

 na maanden binnen zitten door de vervelende omstandigheden met mijn oog
vonden wij het wel eens tijd om het er van gaan te nemen tijdens een week vakantie midden in dit prachtige stadje Quedlinburg
♦♦♦
Tijdens mijn zoektocht op internet viel mijn oog al snel op dit charmante barokhuis uit 1720, een groot huis met 3 verdiepingen en een gewelfde wijnkelder

In Hotel Kunsthaus worden 3 gastenkamers aangeboden op de 1e etage
en bij aankomst lieten wij onze keuze vallen op 
♥''CHARLOTTE''♥
we maakten kennis met de aardige gastvrouw die het huis met veel smaak restaureerden en inrichten


♦♦♦


♦♦♦



♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦
we hadden een fantastisch uitzicht op de smalle straat
 door de hoge dubbele ramen met bakken vol geraniums......
....maar we bleven niet achter de geraniums zitten maar genoten van al het fraais wat die prachtige stad te bieden heeft aan cultuur,rijkdom, kerken,musea's, leuke winkels en restaurantjes waar we heerlijk gegeten hebben van de traditionele Duitse keuken tot mediterraans

♦♦♦
ook op onze gezellige patio was het heerlijk zitten
het was wel herfst aan het vallende rode blad van de wilde wingerd te zien.....
maar met 23/25 graden hadden we geen betere week kunnen treffen
♦♦♦
♦♦♦
auto parkeren is altijd een probleem in de stad....
maar niet voor ons
aan de overzijde van ons verblijf onder de boog door konden wij de auto altijd kwijt op een gereserveerde parkeerplaats
♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦

♦♦♦


♦♦♦


♦♦♦


♦♦♦

♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦

De Adelshof
een prachtige historische adellijke boerderij
volop in restauratie

(kon terplekke weinig informatie vinden over deze prachtige hof
zelfs in 2 cultuur gidsen die ik kocht met samen 335 bladz.
stond niets vermeld,
had wel mijn smartfoon en laptop bij maar geen tijd om te zoeken
bij thuiskomst ging ik maar eens Google
en dan kom je er achter dat de Familie die al vier generaties dit hotel/restaurant
op de Markt in Quedlinburg uitbaat en waar wij twee keer heerlijk dineerden
ook de eigenaar is van De Adelshof waar wij koffie dronken op het terras
en waar we ons heerlijk vermaakten met rondkijken
en op hun website vond ik een bron aan informatie over de geschiedenis van dit prachtige hof)

♦♦♦

♦♦♦
♦♦♦

♦♦♦
♦♦♦


jullie zullen nog meer posten met foto's zien in de komende tijd over deze fijne vakantie in De Harz
waar mijn camera overuren maakten;-)

♦♦♦



Lieve groet,
Ger













36 opmerkingen:

  1. Nooit gehoord van de streek of van het stadje maar wat is het er mooi en wat hadden jullie geluk met het weer. Altijd een gok op dit moment van het jaar maar hoedanook, er even tussenuit doet altijd goed, zou ik ook best kunnen gebruiken maar zit er niet in ;) Ik geniet des temeer van jouw vele foto's.
    Lieve groet,
    Marian
    PS Dan waren jullie al veilig terug thuis toen de storm overwaaide?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overweldigend leuk mooi het gastverblijf met zachtgroene deur en mooi trappenhuis en het plein en al de vakwerkhuizen kortom geweldig leuk blog!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lieve Ger,
    Wat heerlijk dat jullie er even een weekje tussenuit zijn geweest. En wat hadden jullie nog prachtig weer, wat een temperatuur zeg... Het is duidelijk dat jullie heel erg genoten hebben. Het is zo te zien een prachtig stadje, met heel erg mooie gebouwen. Er is genoeg te zien daar ennik ben heel erg benieuwd naar het vervolg van dit alles...
    Ik wens jullie een heel fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grandioos....wat weet jij altijd mooie plaatsen uit te zoeken voor je vakantie.
    Inderdaad net een sprookjesboek....van Anton Pieck...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vroeg me laatst al af hoe het met je oog ging. Wat een prachtige foto's van deze bijzondere omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lieve Ger

    Wat geweldig deze foto's en bijschriften,
    je hebt weer heel veel mooie opnames mogen maken en je hebt een goed oog voor details( dat is na de operatie dus gelukkig niet minder geworden....hahaha )
    Dit is een serie foto's die mij erg aanspreekt , dus ga ik ze nogeens bekijken.

    Lieve groetjes, Joop

    Ik hoop dat alles verder weer goed gaat bij jullie !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ger,
    Fijn dat je er weer op uit kunt. Lastig lijkt me om zo aan huis gekluisterd te moeten zitten. Heerlijk weer was het toch vorige week. Je foto's zijn prachtig. De foto's van het Gasthaus zijn websitewaardig. Goede reclame. Leuk om zo door de straten van deze mooie stad te hebben gewandeld door jouw foto's en verhaal. Groet, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ger, fijn weer van je te horen, ik zat gisteren nog aan je te denken hoe het nu met je zou gaan..
    Heerlijk dat jullie een week samen genoten hebben in deze schilderachtige omgeving, zo mooi!
    Veel sterkte met je oog.

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ger,
    Wat fijn dat je er weer bent en meteen met een mooie vakantiepost. Goed dat jullie er van genoten hebben dat had je wel verdiend. De foto's zijn mooi en scherp! Ik hoop dat het nu goed blijft gaan met je oog zonder bijwerkingen.
    Wat prachtig al die huizen en straatjes rijk aan geschiedenis. Heerlijk om daar te wandelen.
    Wij (man en ik) zijn afgelopen weekend in Bourtange geweest omdat we toch in het noorden moesten zijn. En we hebben ook overnacht in de boerderij/ hotel. Het hotel en stadje kwam bekend voor van je foto's. We hadden wel de mazzel dat er feest was in Bourtange; 'Magic San Bail'. Een thema als Halloween/ gotic. Daar voelde ik me prima bij, want vroeger neigde ik ook naar die kledingstijl (nu niet meer hoor!). Maar donkere stoffen met accenten van velours en kant vind ik nog steeds prachtig.
    Het was er gezellig druk en veel mensen verkleed in de kledij van vroeger maar ook gotic en heksen. Dus dat was een mooie dag en nacht in Bourtange.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n weekje, dat hadden jullie wel verdiend. Wat een prachtig plaatsje, het doet me denken aan Monchau. Nu fijn nagenieten met je mooie foto's en post.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke week, dat hadden jullie ook wel verdiend na de tegenslag met je oog. Gelukkig las ik laatst bij iemand dat een tweede poging de waas heeft opgelost. Het lijkt mij een prachtig plaatsje en met jouw brede interesses voor alles om je heen kan het ook niet anders dan dat jij je hier best thuis hebt gevoeld en erg genoten hebt.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vorige week dacht ik nog aan je hoe het nu met je oog zou gaan. Maar je was dus lekker op vakantie.
    Wat een geweldig onderkomen hadden jullie. En die grote kast, geweldig.
    Wat een mooie omgeving hebben jullie bezocht.En wat een mooie foto's heb je ervan gemaakt.
    Ben even aandachtig met je meegelopen. Heb genoten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk stadje, mooi die vakwerkhuizen. In Frankrijk komen we ze ook altijd tegen. Gezellig verblijf hadden jullie en wat een mooi weer heb je gehad! Je krijgt wat je verdient:) lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha die Ger,

    Weer terug van weggeweest zie ik.
    Nou, als ik zo naar de vele schitterende foto's kijk gaat het alweer een stuk beter met je oog.
    En wat hebben jullie het toch getroffen qua weer hè!
    Ik ben blij voor je dat jullie daar zo'n fijne week gehad hebben ;-)

    Heel veel liefs,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hallo Ger
    Fijn dat het jullie zo goed bevallen is in de Harz en prachtig weer.
    Het ziet er ook mooi uit.
    En wij genieten zo toch een beetje mee door je foto`s.
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige fotos van deze stad,heb ik genoten van deze prachtige wandelingen!
    Nice groet!
    Nely

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Ger,
    Goh, wat hebben jullie beiden gebóft met het weer! Veel beter dan onze week naar Florida met drie dagen regen en twee dagen in hotel met leeggemaakt zwembad (wel met zon).
    Het is jullie van harte gegund en zo weten we ook dat we heel veel prachtige foto's te zien zullen krijgen dank zij het mooie weer. Deze post was al heel mooi, we keken het even samen...
    Soms is het een beetje ergerlijk als je ergens bent en niet eens de geschiedenis over het gebouw aan de weet kunt komen. Zou men zeker ter plekke meer aandacht aan moeten besteden! Dát is immers de reden dat we er naar toe reizen...
    Lieve groetjes en hopelijk is alles met je ogen nu goed.
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik was juist pas aan het bedenken dat ik je weleens een mailtje kon sturen om te vragen hoe het met je oog ging, maar gelukkig lees ik nu dat het beter met je gaat! Fijn dat je er een weekje tussenuit bent gegaan en wat heb je geboft met het weer. Je hotelkamer ziet er oergezellig uit en wat een vakwerkhuizen allemaal, zo mooi en bijzonder! Nu lekker nagenieten!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De blikken zijn origineel, Ger, niets aan geverfd, ze zijn zo op hun mooist vind ik!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hej Ger, fijn dat er weer een berichtje van je is. Gelukkig gaat het beter met je en hebben jullie kunnen genieten van een heerlijk week in de Harz. Het is een prachtige plaats en je foto's ook. Prachtige collages heb je ook gemaakt. Dank je wel!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Ger, gelukkig dat het wat beter gaat met je oog en dat je deze prachtige vakantie mocht meemaken.
    Wat een geweldig stadje in Duitsland, ik ben direct gaan kijken waar het in de buurt lag want ik had er nog nooit van gehoord wel van de Harz...ik vind de vakwerkhuizen prachtig en wij hebben hier in Limburg ook een paar van die mooie huizen. Je hebt er wederom een prachtige reportage van gemaakt en het ziet er allemaal zo knus uit....super mooi en bedankt dat je dit met ons deelt...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dear Ger,
    Hope you are doing fine with your eye and I'm so glad to hear that you had such a wonderful stay in this picturesque town.I have never been there but it looks so welcoming and charming to visit.I noticed the showcase with the teapots...so lovely and this farm with the pumpkins in this entrance...And of course these old german timbered houses so rustic and atmospheric...
    Thank you for sharing a part of your nice trip with us.
    Warm hugs from me!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OOH lieve Ger ik kan je niet zeggen hoe blij ik ben weer wat van je te horen. En wat hebben jullie zo te zien een prachtige dagen gehad wat heb je een mooie foto's gemaakt. Mijn problemen met computer opgelost voor zover heeft echt weken geduurd maar ik ben er weer. Ik hoop dat al je problemen met je ogen voorgoed verleden tijd zijn. Geniet van het weekend, lieve groetjes Petra ook voor Harry natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn om er even tussen uit te zijn en wat afleiding te hebben! Het ziet er allemaal sfeervol uit en ik kan mij voorstellen dat jullie hebben genoten en je camera overuren heeft gemaakt.

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk een weekje weg, dat zal je goed gedaan hebben.

    Het hotel vind ik echt super, wat een nostalgie en de patio daar zal ik ook heerlijk kunnen vertoeven.

    Gaat het al weer wat beter met je ogen?

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een pittoresk stadje! Wow, mooie foto's. Lijkt me vooral in wintertijd heel erg mooi.
    Ik wist trouwens ook niet dat de kussenhoes banju heette hoor, weer wat geleerd :-)
    Fijn weekend Ger!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat fijn dat je er samen op uit getrokken bent zeg, je hebt een prachtige omgeving gekozen.
    Op weg naar onze dochter in Bayern hebben we een aantal keren overwogen om in de buurt van Quedlinburg te overnachten en wat rond te kijken, als ik nu je reportage zie dan moeten we dat zeker maar eens overwegen.
    Prachtig wat een vakwerkhuizen, onvoorstelbaar hoe veel er zijn en hoe mooi alles eruit ziet.
    Ik hoop dat je oog verder mag herstellen Ger.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Ger, mooie photo's van een mooie plaats, heerlijk :))Ik heb als kind een uur van de Harz weg gewoond, maar daar was de grens nog gesloten. Nu kan ik het door jou alles zien, bedankt lieve Ger :))

    Groetjes
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Great pictures of this beautiful scenary...

    Many greetings - Monika and Bente

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat hadden jullie een heerlijke plek in de Harz gevonden, Quedlinburg, tot nu toe had ik er nog nooit van gehoord. De vakwerkhuizen zijn meesterlijk en jullie hadden een heerlijk hotelzie ik. Na de vervelende oogtoestanden was dit reisje vast erg welkom. Hoop dat je nu weer goed kan zien.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten van de week vakantie in Duitsland. Een prachtig land en wat hebben jullie het getroffen met het weer.
    Ik geniet van de mooie foto's die je heb gemaakt, ik kan mij goed voorstellen dat de camera overuren heeft gemaakt.
    Nu nagenieten van al dat moois wat je heb vastgelegd.
    Gelukkig dat het met je oog weer beter gaat Ger.

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schilderachtig stadje met de leuke geveltjes, straten, poorten, heerlijk om foto's van te maken. Gelukkig gaat het weer goed met je ogen,

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gelukkig zijn jullie niet achter de geraniums blijven zitten Ger! Wat een prachtige foto's en wat een mooie locatie. Kan me voorstellen dat je camera overuren heeft gedraaid. Gelukkig gaat het beter met je oog en heb je veel plezier beleefd aan het vastleggen van deze prachtige plaatjes! Heb net het verhaal van je vorige post gelezen, wat een angstig gevoel moet je hebben gehad toen je zo troebel bleef kijken. Kan me voorstellen dat je je dan niet meteen aan het andere oog laat opereren. Gaat dat binnenkort gebeuren?

    Maar fijn dat jullie zo hebben genoten. Bedankt voor het delen van je mooie reisverslag. Ben benieuwd naar het vervolg. Sinds ik klein was ben ik niet meer in dat gebied geweest, terwijl het er zo prachtig is.

    Ik wens je een hele fijne dag!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  34. De eerste reactie die ik vanaf mijn nieuwe iPad geef is voor jou Ger. Let wel, je bent bijzonder.
    Je laat zoveel moois zien van jullie vakantie, ik ben echt onder de indruk.
    Jouw camera moet af en toe bloedheet zijn;-)).
    Wij gaan meestal in december een paar dagen naar Duitsland, even de sfeer op een kerstmarkt proeven.
    Hopelijk lukt het ook dit jaar want er staat weer een operatie te wachten, ja, het houdt niet op.
    Goed om een bericht van je te lezen.
    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat zullen jullie genoten hebben!!! Prachtige foto's!

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dag Ger,

    Wat heerlijk om zo met je te mogen rondwandelen in de Harz. Je kunt zien dat je ogen goed de kost hebt gegeven. Fijn dat het weer beter gaat.
    Prachtige foto's van een prachtige omgeving. Zo te zien was het er niet druk in deze tijd. Je had zo te zien ook goed weer.

    Hartelijke groet,

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.