dinsdag, augustus 12

Stilleventjes van vergeten groenten

In mijn vorige post  beloofde ik dat ik nog zou laten zien
wat ik met de groenten en appeltjes gedaan heb
die ik kocht in de Historische Groentehof

even speciaal voor Cilia
 van het mooie  Le Pre Bonnet
ik voelde me net even Morris,Femke en Bulletje.......
eerst spelen met de buit en dan opeten;-))


ik plukte o.a. wat oud aardewerk,wespenvangertjes en linnengoed
 van de plank en uit de kast
 maakten stilleventjes/sfeerplaatjes 
en mijn camera deed de rest














de wortels zijn wat minder schoon als wanneer wij ze in de winkel kopen
maar dat kan ik zelf ook 
onder straal stromend water
met de groenten borstel en even met de dunschiller er over heen

op het oude appelcider flesje
met diepe ziel en dikke halsrand
ben ik heel zuinig
het lag met nog wat ander oud spul
in plas water bij in elkaar gezakt bouwval
 eens een schuurtje of stal geweest 
vlak bij het landhuis waar in wij 14 jaar geleden
 in Normandië meerdere keren de vakantie doorbrachten


de wortels en zure nieuwe oogst appel gingen
over de grove rasp
wat cider azijn,olijfolie,honing en kruiderij
en in een handomdraai stond er een lekkere frisse schaal
met wortelsalade op tafel
is goed voor je ogen zei manlief
want ik heb nog nooit een konijn met bril gezien

ik drukte nog wat foto's af op speciaal fotopapier
deed er een lijstje om
en heb weer wat anders om in de keuken aan de muur te hangen

wie van jullie zin heeft om ook een van deze stilleventjes
af te drukken in te lijsten en op te hangen......
neem ze gerust van mijn blog
veel plezier ermee!!!



Liefs,Ger

16 opmerkingen:

  1. Hoi Ger,

    Gniffel gnuif... ik had het vergelijk niet durven maken, maar nu je het zelf zo zegt... het lijkt er wel verdacht veel op ;-)

    Heb me weer zitten te vergapen aan die mooie foto's van jou, hoe je dat toch telkens weer klaarspeelt.

    Zoals je wellicht weet ben ik absoluut geen keukenprinses en kijk ook zelden naar blogs die over kokkerellen gaan. Maar zoals jij het brengt, kan het zelfs mij boeien ;-)

    Weer een hele mooie blog Ger.

    Hele vriendelijke groetjes en veel liefs vanuit Le Pre Bonnet,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ger,
    Ja, dat was weer eens ècht Hoorn Des Overvloeds. Heerlijk om zo wat plaatjes te schieten na het landelijk te styleren. Mooie spullen heb jij daar altijd voor.
    Lekkere wortelsalade met zure appel uiteindelijk.
    Moest wel lachen om het krantenblad met de tekst 'Tweeslachtig'...
    Lieve zomergroetjes,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ger wat heb jij weer een prachtige foto's gemaakt echt heel erg genieten. Kan het kloppen dat ik er een zoete aardappel tussen zie liggen?
    En ik zie z'n heel klein pompoentje liggen, maar zitten die ook in een van die glazen potten of zijn dat Amsterdamse uien? Jeetje wat een vragen. Mooie rood witte linnen doeken en je wespen vangers zijn ook gaaf ik heb zelf ook z'n kleintje ooit eens gekregen. Maar nogmaals heerlijke foto's. Verder alles goed bij jullie?
    Hopelijk wel, geniet van alles om je heen.
    Een liefdevolle groet Petra.

    Een liefdevolle groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's Ger, je hebt er culinaire stillevens van gemaakt. Maar dat is jou wel toevertrouwd.

    Ik wens je een hele fijne dag. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je prachtige stillevens gefotografeerd, Gerry! En wat super leuk dat je er één van de mooie foto's in de keuken hebt gehangen! Heerlijk als je er zoveel plezier aan beleefd en een geweldig oogstrelende salade op tafel weet te toveren. Jouw'n man is maar een bofkont!

    Een schitterende post waarmee je de boeren helpt ondersteunen. Misschien een tip om deze post in te zenden bij Lynda ( Een klein stukje van mij)...van mij zou jij de tas winnen!

    Ik wens je een fijne dag!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ......en de camera doet de rest. Maar je vergeet jezelf Ger en jij bent wel degene die het allemaal voor elkaar krijgt om er mooie foto's van te maken. Prachtig gestyld. En dan komt ook nog je handigheid met de camera van pas.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Ger!
    Fruit en groente spreekt mij altijd erg aan, vooral wat je zo uit de hand kunt eten.
    Je hebt ook een gave voor styling, een genot om naar te kijken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee om die mooie foto's af te drukken en een plaatsje in je keuken te geven! Ik zou eens een restaurantje aan huis overwegen met al dat lekkers :-) geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ger,
    Je hebt dan ook weer heel erg mooie foto's gemaakt, die zullen aan de muur in de keuken niet misstaan.
    Wat is dat toch leuk die vergeten groenten...
    Ik ben vandaag het grootste deel van de dag bij die groentetuin hier in het dorp geweest om te helpen en ook daar staan heel wat vergeten groenten. Maar het leukste vond ik nog wel 'Grootvaders tenen' een bonensoort... En toverbonen, dat zijn paarse bonen die zodra je ze kookt, vanzelf groen worden...
    Het was een heerlijke ervaring en ik zal er zeker vaker naar toe gaan. En ik ging naar huis met een heerlijke biologische courgette... da's ook niet mis...
    Ik wens je een fijne avond en rest van de week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind die eerste foto een heeeel mooi stilleven. Ja, op zo´n flesje moet je zuinig zijn, daar kleven mooie herinneringen aan. Wat een leuke logica van je man, hihi.
    Ik heb genoten van je plaatjes, hoor! Thanks!
    Liefs en een fijne dag, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is om echt van te genieten, vooral van hieruit met de ogen.

    En zo'n lekker wortelsalade met een appeltje lust ik ook wel.

    Heel mooi blog Ger!!

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Ger...Dankje voor je berichtje op mijn blog...ik zit zo te genieten van je prachtige foto's...het is heerlijk om naar te kijken..wat een sfeertje bij jou...
    Geniet nog van de nazomer...fijne Zondag ...

    liefs Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je zou er een kookboek mee kunnen vullen, heerlijke recepten van Ger met prachtige foto's. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Ger,

    Je foto's zien er prachtig uit, mooie composities met de flessen, kannen en schalen.

    Vooral de foto in het zwart/wit met de gekleurde appel erin, super!

    Die wortelsalade ziet eruit om van te smullen mmmmmmmmmm.....

    Fijne week en lieve groet,

    Loes


    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Ger,

    Dat van dat bankje met oude tegels is nog helemaal niet zo gek, we hebbenhelaas geen tegels meer over van de bijkeuken.
    Heb al wel hele stoere banken , helemaal van beton gezien . Wie weet vraag ik die voor mijn verjaardag volgende maand ;-)

    Prachtige foto,s trouwens van die heerlijke groenten maar ja , je weet het , geniet altijd van al dat heerlijks wat je laat zien.
    Een receptenboek van jouw hand vind ik trouwens helemaal geen gek idee.
    Fijne dag , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt Ger dat je de moeite nam uit te zoeken waar die kranten voor gebruikt werden achter het behang. Had ik natuurlijk zelf ook kunnen doen... ik denk dan eerst: vraag mijn medebloggers maar, haha. Zo zie je maar, werkt beter dan Google :) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.