donderdag, mei 26

Kleurrijk en inspiratie

Was eigenlijk van plan om een vervolgpost te plaatsen op mijn Spaanse zeep post
maar toen ik vanmorgen in whatsapp deze foto ontving kwam ik op een ander idee
schoondochter en zoonlief verblijven al enkele weken in Thailand waar ze de eerste week begonnen met familie bezoek in Bangkok en daarna met binnenlandse vlucht naar Udon Thani in het noord-oosten vlogen voor vakantie
vandaag namen ze een kijkje in Nong Khai
een stad in Isaan aan de oever van Mekong rivier 
aan de grens van Laos
weet dat veel stoffen,mode en interieur ontwerpers de wereld afreizen om nieuwe ideeën en inspiratie op te doen
en ik kan me voorstellen dat wanneer ze de verweerde houten plankjes zien zoals op de foto
 met hier en daar 'n likje oude verf
wat resten van aanplakbiljetten etc.
 ze op het idee komen om van oud sloophout met een kleurtje
van allerlei gebruiks en decoratie voorwerpen te laten maken
een groot voorbeeld vind ik 
Interiors Otentic Lifestyle
denk dat jullie het allemaal wel eens tegen gekomen zijn in speciale woonwinkels



foto van Pinterest
afkomstig van otenticdesign.com
de kleuren die ik tijdens rondreizen door
Indonesië, Thailand en Sri Lanka 
onderweg tegen kwam hebben altijd een grote indruk op mij gemaakt
 ik ben er van overtuigd ook op ontwerpers op zoek naar.......


Lieve groet,Ger





















14 opmerkingen:

  1. Hallo Ger ooh wat heerlijk zoon lief met vrouw lekker op vakantie in Thailand, maar jij zal ze wel missen. En die tafel met bankjes prachtig die kleuren spreken mij dan ook heel erg aan hoor. Ik zoek nog wat inspiratie voor slaapkamer die we nu aan het opknappen zijn. Ik wilde ook een combinatie van groen en blauw. Vloerbedekking daar was nog goed en die is donker blauw. Dus ga ik het schilder werk met groen tinten doen. Ik hoop er snel wat van te kunnen laten zien, maar het is een gebed zonder end zoals wij het hier zeggen. Het skiet niet op, maar ja geduld is een schone zaak maar me geduld word deze ker wel op de prief gesteld hoor. Maar het meeste werk komt op lief aan en die zit echt niet stil. Komt wel goed maar met geduld dus. Lieve groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten....inspiratie is rondom je....overal......als je het maar ziet.....
    Heerlijk vind ik het......daarom blog ik ook zo graag.....
    overal een beetje inspiratie....

    Wat lijkt me zo'n reis heerlijk.......wat zullen ze genieten.....

    Wens je een fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De eerste foto is heel mooi...
    Zeker voor vele een inspiratiebron...ik kijk gelijk naar het bankje...die zie je hier genoeg...maar dat is een echte zo te zien.
    Leuk een rondreis...mijn dochter is een paar jaar geleden naar India geweest...toen ze terug kwam, moest ze hier weer ontzettend wennen aan het haastige leven...ze wilde terug als ze de mogelijkheden had...
    Alles is daar zo anders...zo relaxed...niets moet.
    Ze gaf daar engelse les aan weeskinderen...zo dankbaar werk.

    Ik ga eens op de site kijken waar jij een linkje van geplaatst hebt.
    Fijne dag.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto van je schoondochter tegen dat inspirerende wandje.
    Daar kun je heerlijk bij wegdromen.
    De tafel en de bankjes zijn een mooi voorbeeld van de plaatselijke ontwerpen!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf ben ik niet van reizen en verre vakantie maar wel leuk om even mee te genieten .Prachtige foto's laat je zien en die ene met de blauwe kleuren op de tafel en bankjes is echt heel mooi.Een heel kleurig land !
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoewel ik graag reis, ben ik eigenlijk nog nooit richting het oosten gegaan. Maar het lijken mij zoals je zegt wel hele inspirerende landen. Denk dat ik er ook vandaan zou komen met het gevoel dat we het hier helemaal niet zo slecht hebben (al is dat iets wat ik mij gelukkig al veel langer besef).

    Fijn weekend, Ger! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto die eerste! En die collage is ook super kleurrijk! Volgende keer ga je gewoon mee :)

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Hoi Ger,

    Wat een mooie foto van je HELE mooie schoondochter en fijn dat ze haar familie even weer bezocht hebben. Die collage vind ik trouwens ook erg mooi, mooie mensen :-)
    Tja Ger, het wordt toch wel weer eens tijd hè, dat je er zelf ook weer op uit kunt trekken... zou zo fijn zijn.
    Ik wens je een heel fijn weekend en een hele lieve groet, Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ger, leuke reactie heb je op mijn blog geplaatst .
    Ik blijf voorlopig nog lekker bloggen hoor en jij ook zo te lezen dus we kunnen gezellig bij elkaar buurten :-)
    Inspirerende post heb je geplaatst!
    Veel plezier met het Drenthe gidsje, als je komt geef ik je graag nog meer tips!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig is dit! En wat zou ik graag eens naar de verre landen die je noemt op reis gaan en de sfeer opsnuiven, lijkt me een onvergetelijke beleving.
    Fijne zondag,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie collage Ger..inderdaad een goede inspiratiebron voor ontwerpers...
    En de Mekong delta hebben we vorig jaar met eigen ogen mogen aanschouwen, wel van de Vietnamese kant, maar goed ik heb nu een beetje een gevoel van ´ik weet ongeveer waar die Mekong rivier ligt`...
    Hele mooie landen daar...mooie cultuur, heel anders dan het sobere en zware van hier, zal wel aan ´het weer ´ liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ger, de "Möwe" is terug onder andere naam en alles is een beetje verandert :)
    Ik vind het heel mooi om te hooren dat je weer flink op de been bent :) Maar nu moet ik lezen, dat je nu een ander problema heeft :(( Ik wens je veel geluk voor de volgende bezoek bij de dokter en dat alles weer goed wordt! Een dikke knuffel van mij :) pssssst..... morgen vroeg om 9 komt mijn eerste blogpost online.

    Groetjes
    Strandkrabbe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben helemaal weg van de sloophouten meubels maar o o o wat zijn ze duur echt onwijs maar zo mooi. Leuk om zo mee te kijken in zo'n ver land waar jouw kinderen op rondreis zijn.
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Ger, las net je reactie op mijn blog en ik beantwoordde die maar omdat ik niet weet of je die wel te lezen krijgt, plaats ik ze hier ook.
    Ik begrijp je helemaal. Overal worden op de duur dingen veranderd en aangepast waar we vaak niets over te zeggen hebben en die er niet mooier op worden, moderner misschien, maar mooier, neen, en dan zijn er alleen nog de herinneringen. Zo kwam ik onlangs in Ieper op de plek waar we ooit woonden toen de kinderen nog klein waren. Er was voor de huizenrij een mooi park waar elk voorjaar massa's tulpen bloeiden en ook een enorme mooie grote oude magnolia en kerselaar, allebei daar geplant toen het park na de eerste wereldoorlog heraangelegd moest worden. In de zomer waren er dan de enorme hortensias, zo mooi, denk zelfs dat ik daar voor het eerst die mooie struiken opmerkte en mijn liefde voor hortensia's geboren was. Ik keek dan ook mijn ogen uit toen ik zag dat dat allemaal verdwenen was. Het is nu een veel opener en moderner park geworden met grote grasvlakten en vierkante stukken waar siergrassen in geplant werden. Modern en strak dus en helemaal niet mijn stijl. Gelukkig zijn de kastanjebomen aan de rand wel gebleven.
    Dankjewel voor je reactie op mijn blog. Ik krijg weinig respons zowel hier als op IG en dan ga je wel eens aan jezelf twijfelen, zo ben ik dan, ik hou wel van wat feedback en nog eens zo leuk om te horen dat je mijn foto's mooi vindt want daarvan ben ik dan al helemaal niet meer zeker als er geen respons komt.
    Lieve groet,
    Ik ben van plan weer wat vaker te bloggen,
    Niets spectaculairs want ik leef een eenvoudig leven en ben blij met de kleine dingen maar als ik al één iemand blij maak met mijn blogjes dan ben ik gelukkig.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.