donderdag, oktober 7

De Achterhoek

DE  ACHTERHOEK ........

dat is rust

ruimte

een karakteristiek landschap

en kleinschaligheid

(KLIK OP FOTO'S EN JE ZIET ZE GROTER)



en dat is nou precies waar we voor gingen!

De sfeer in de streek is gemoedelijk en de mensen zijn vriendelijk.

Het 'naoberschap' staat hier nog altijd hoog in het vaandel.

Waar je ook komt,het onthaal is altijd warm en zeer gastvrij.

En dat was ook onze ervaring in deze leuke

B&B ACHTER ONS HUUS






Elke ochtend weer een verrassing wat er in de grote ontbijtmand zat die de gastvrouw kwam brengen







Gezellige zitjes in de tuin


Het Achterhoekse landschap, waarbij je na elke bocht wordt verrast door, meanderende beken en rivieren,grote veen moerassen, een afwisselend heuvellandschap,grote bosgebieden en uitlopende natuurgebieden geven de streek een uniek karakter.






Om in te lijsten zo'n prachtbeest


Bronkhorst een mooi plaatsje met ouderwetse huisjes en voormalig stadsboerderijen













2 manden appels bij de oprit met de tekst pak gerust appels.......en dat deed ik dan ook met veel plezier,lang geleden dat ik zo'n lekker appeltje at wat echt naar appel smaakte.

en er ging ook nog een maaltje mee naar huis waar ik appelmoes van maakten







weet nou ook waar Abraham de mosterd haalt





en neem kijkje in leuke B&B

https://achterhoek.nl/

https://www.herbergdegoudenleeuw.com/nl/restaurant/

Volgende keer neem ik jullie mee naar o.a  Boekenstad en Heerlyckheid Bredevoort

12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk blog van mijn favoriete streek in Nederland. Ik ben al in twee hotels geweest die je hier op het blog beschreef. In de achterhoek hoef ik dat echter niet te doen. Wij hebben al 12 jaar een 2e huisje in Ruurlo midden in het bos heel erg vrij. Helaas moeten we daar weg en dat werd zoeken. Gaat nu een echte camping worden, dat wilde ik niet maar alles heeft voor en nadelen. Moet toegeven ik was in het bos alleen wel eens bang, mijn man kan niet altijd mee. Dus nu gaan we naar Aalten. Huisje verhuisd binnenkort mee wat een hele onderneming gaat worden. Voordeel ik zit nog dichter bij Duitsland waar ik ook zo graag kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sfeervolle foto's heb je gemaakt! In de Achterhoek ben ik nog niet geweest, misschien moeten wij toch ook maar eens die kant opgaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier moest ik natuurlijk wel even op klikken als vaste bewoner van de Achterhoek : )

    Wat heb je prachtige foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It is a nice place, I love it.
    The cows are beautiful, different from cows in Normandy.
    You seem to have a nice holidays.
    I wish you a good weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ger, wat een mooie foto's van jullie vakantie in de Achterhoek. Leuke gezellige b&b. Jullie waren zelfs in de buurt. Appels als souvenir, hoe leuk is dat? Ik kijk al uit naar het vervolg. Fijn weekend, lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Ger, Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat ik heb genoten van je mooie plaatjes van de Achterhoek. Deze zomer waren wij in Almen, op een steenworp afstand van Warnsveld. Denk zelfs dat we langs de boerderij zijn gereden op weg naar Bronkhorst. Ik beleef de vakantie weer helemaal opnieuw. Volgens mij herken ik in het water zelfs de rivier de Berkel. Nederland is mooi, en de Achterhoek in het bijzonder. Heerlijk genieten van de rust en de sfeer van een authentieke omgeving. Bedankt voor het delen!
    Hartelijke groet, Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ger,

    Wat ziet dat er prachtig uit. Ook de omgeving lijkt me erg mooi. Kan me niet heugen dat ik daar ooit geweest ben, ondanks dat mijn zoon er niet zo hele ver vandaan woont. Meestal als we bij hem zijn gaan we ergens een leuke wandeling maken (we nemen altijd onze honden mee). Komend weekend zijn we van plan om eventjes weer naar Nederland te gaan en de maandag daarop gaan we waarschijnlijk naar zoon toe, dus wie weet even in Bronkhorst kijken... ziet er zo leuk uit.
    Oh... en wat heb je vast weer genoten van al dat lekkers.
    Al met al fijn om te lezen dat jullie er weer even heerlijk uit geweest zijn en uiteraard weer prachtige foto's.

    Hele lieve groetjes,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ger, wat een prachtig verhaal en wat kun jij mooie foto's maken. 😍 Heel leuk om het eens te lezen vanuit een ander perspectief. (Brabants perspectief) Ik ben er stil van. Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Many thanks for your visit and comment on my blog.
    I wish you a nice week.
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A lovely holiday in a very beautiful area. I love apple time. There are so many things to make with apples.
    Glad you had a wonderful time.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thank you for your visit the B&B looks very nice and the countryside beautiful

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privĂŠ en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.