maandag, juli 2

Buiten binnenplaatsje

Kom het dagelijks tegen bij mijn volgers....hoe ze met de camera in de hand  'n rondje maken door :
tuin,terras,border,binnenplaatsje,balkon..........etc.

bij de een is het klein maar fijn......de ander noemt het een postzegeltuintje , dan heb je nog de gelukkige tuinbezitters aan het water of slootkant, de cottagetuin met moestuin en al, de hele grote tuinen....parkachtig te noemen......., zelfs mensen die tegen de groene berghellingen  van Noorwegen aan wonen met een panoramisch uitzicht waar je U tegen zegt.......

Ach dacht ik zaterdag, laat ik ook eens 'n rondje doen met camera......
nou is mijn buiten/binnenplaatsje niet zo groot en met een rondje om je eigen as heb je alles gezien

Vroeger toen wij het huis kochten was de tuin 13 meter diep en 5 meter breed,maar doordat we vele jaren geleden over de breedte  een stukje aanbouwden van 3 meter, wat we onze serre noemen, is het meer gaan lijken op binnenplaatsje.

Maar wij vinden het een heerlijk knus plekje en wanneer we bij goed weer buiten zitten met vrienden hoor ik hen altijd zeggen; wat is het hier heerlijk rustig en wat zit je beschut tussen het groen.

***

Plof rustig neer op zo'n blauw-wit geruit kussentje in 'n stoel en kijk rond.....
***
***
Endless Summer
met haar zware bloemen die bij een regenbuitje op de tafel hangen
 
***
en wanneer de zon te fel en te warm aanwezig is...
een draai aan de schakelaar en het zonnescherm geeft schaduw over heel de breedte van het huis
potjes met kruiden op de plank binnen handbereik


***

***

***

waterplanten in zinken teil
de ''vijver'' begint al aardig vol te groeien;-)


***
***
***
***

***
***


***
***
opgekomen is de Oost-Indische in elk geval
maar of ze nog zal gaan bloeien zodat ik de eetbare bloemen op de sla kan gebruiken....??
***
even een smoothie maken van: cantaloupe meloen, aardbeien, limoensap en honing
koud serveren als gezond tussendoortje


***
***
***
***
zoals jullie zien een lekker rommelig buitenplaatje met van alles wat,
waar de vogels,pissebedden, oorwormen,torretjes,spinnen,vlinders, slakken het naar hun zin hebben, waarvan ik hoop dat ze van m'n Hosta's afblijven en dat de vraatzuchtige rupsen dit jaar de kruisbessenstruik eens met rust laten. 

en dan hoor ik wat geluiden boven m'n hoofd......

nou ik toch bezig was en ben......met deze lange post....
kan die er ook nog wel bij;-)......toch...

Alle lieve volgers,bloggers, stille lezers ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met mijn LL lange post,
maar jullie kennen mij intussen vast wel.....
lang van stof......ook vaak in mijn reacties, kan het niet helpen......ook ik ben zoals ik ben;-)

Voor wie de schoolvakantie begonnen is of met vakantie gaat,
ik wens jullie allen een fijne tijd!!!

Lieve groeten,
Ger












29 opmerkingen:

  1. Ohhhhhh Ger, wat heb jij een leuke tuin zeg! Ik zit met verwondering naar al dat moois te kijken...je prachtige hortensia's, je zinken gieters, al die leuke tuinpotjes en zo kan ik nog wel even doorgaan! Ik denk dat jouw gasten bij jou lang blijven hangen, maar uiteraard niet alleen vanwege de tuin maar ook vanwege het heerlijke eten dat ook nu weer niet ontbreekt!

    Ik herken mij in het profiel van de blogster met tuin aan het water, ik heb toevallig vandaag ook een rondje tuin gefotografeerd maar daar moet je nog even op wachten...eerst ga ik op vakantie :)!

    Ik ga nu stoppen anders word ik te lang van stof en ga ik jou overtreffen...dat wil ik niet op mijn geweten hebben hoor ;)!

    Nog een hele fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren kwam ik al eens even om de hoek gluren op je blog ,en ik heb heel veel en lang gegluurd en erg genoten .Dus me maar aangemeld als volger.Ook nu heb ik weer heel erg genoten van je blog .Wat een prachtige tuin hen je en ik hoop dat ik nog veel mee mag genieten hier.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet altijd zo van je lange reacties en ook van je lange posten! Een heerlijke tuin heb je met veel bloeiers en leuke potten. Ik zou er zo willen neerploffen voor een kopje thee.
    Grappig he dat zo'n luchtballon altijd weer leuk is om te zien! daar moet je gewoon blij van worden :)
    Fijne avond nog! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, ondanks dat je zegt dat het maar klein is...wat een tuin...wat is er veel te zien bij jou op dat kleine stukje.
    En je plantjes...je zorgt er goed voor, ze staan allemaal even mooi, alleen...die buxus in de zinken emmer, die heeft het taai is het niet?
    Als deze de hele winter gewoon zo buiten gestaan heeft, dan zijn daar de wortels wrsch ook van bevroren, ik heb er hier ook 3 zo staan, 1 is intussen helemaal bekomen, de 2e half, en de 3e staat nog zoals bij jou, moet eerst nieuwe wortels maken denk ik. En je verzameling eieren, en je kruidenpotjes ...super. Wat een pracht van een binnenplaatjse,dat heet in het sjiek patio...toch?
    Maar binnenplaatsje past beter bij jou denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijk plekje en wat heb je het gezellig gemaakt! Ik kijk m'n ogen uit, en heb je foto's even aangeklikt om ze nog beter te kunnen bekijken. Mijn tuinfoto's staan ook klaar voor een postje maar ik heb hier alweer veel inspiratie en ideetjes opgedaan! Lieve Ger, ik hoop dat je komende zomer vele uurtjes op je 'binnenplaats' door mag brengen, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Ger,

    Jullie hebben een ontzettend mooie zomer-zit-plaats voor buiten! En wàt een monster-hosta's vergeleken met de onze hier in ons hete klimaat. Er gaat qua tuinen niks boven kikkerland, en natuurlijk ook wel Engeland. Net zoveel regen denk ik.
    Geniet van de zomer en lieve groetjes vanuit Georgia/USA,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om zo een kijkje te nemen in je tuin. Sfeervolle foto's! Misschien moet ik zelf ook weer eens een rondje tuin plaatsen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh en heerlijk ben je....
    Vind je post zalig en ik ben blij dat je ons je rondje gegund hebt.
    Ik plof even neer hoor op je kussentje......er is vast wel een drankje voor me ;) en een hapje :) want je eetlust is weer helemaal terug las ik (wat is het dan weer genieten hè van alle smaken )

    Kijk even heerlijk rond in je prachtige binnenplaats. Idd heerlijk tussen het groen, krijg helemaal het franse gevoel van een knusse binnenplaats.

    Ha ik herken me ook in de kleine maar fijne tuin (ook nog aan het water....nu ja.....brede sloot ;)
    maar toch........

    Nu ik houd op....we konden vast uren samen kletsen ben ik bang.....
    Zit hier heerlijk ....maar ga toch even verder naar de volgende tuin ;)

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ger, ik vind het prachtig! Ik maak vanavond nog even een rondje, want er is zoveel te zien.
    Fijne dag en volop genieten van je paradijsje.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja Ger wat zal ik zeggen.....

    Het is geweldig
    heel mooi
    schitterend
    heerlijk blauw
    niets te klein
    mooie kruiden
    leuk tuinstel
    prachrige kussens
    geweldige hortensia's
    veel herkenbare spullen
    eigenlijk
    heel prachtig
    een geniet tuin
    zou zo mijn tuin kunnen zijn ;)
    Ik vind het ook altijd heerlijk tussen alle blauw tinten,
    je hebt een geweldige tuin.
    Ach en wat zegt grote....
    ik hou van knus
    en dat is het bij jou.

    Ik heb geprobeerd om lang van stof te zijn ;-p.

    GEZELLIG GEZELLIG.

    Groetjes Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Lieve Ger,
    Wat is dit genieten zeg. Wat een weelde aan bloemen en planten. Wat vind ik het leuk om zo eens een rondje in jouw tuin te mogen maken. Dat geeft zo´n leuk inzicht. Ik zie jullie nu zo zitten aan die prachtige houten tafel. Supermooi dat blauw-wit geruite kleed en kussens. En al die mooie blauwe hortensia's. Hoe hou je die zo mooi blauw. Ik hoor wel eens van roestige spijkers in de grond gooien, maar werkt dat dan ook echt? En je hosta's. Die hier zijn al behoorlijk rafelig hoor, van de slakken. Ik had ook twee heel mooie lupines, een roze en een blauwe, maar toen we terug waren van vakantie bleken ze allebei compleet door de slakken te zijn opgevreten. Alleen twee zielige staken stonden er nog met wat peulen er aan...
    Maaruh... 10 x 5 meter hou je dan toch nog over, dan blijft mijn tuintje toch nog steeds een postzegeltje... haha...
    Lieve Ger, ik wens je een heel mooie week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Ger,
    Wat een leuke en...vooral sfeervolle tuin hebben jullie zeg!!!
    Genieten is het hier met een hele grote G. Prachtig die hortensia "Endless Summer" die zo mooi kleurt bij de rest van je terras. Ik heb er ook één, maar die is iets harder blauw. Mooie benaming trouwens hé "Eindeloze zomer". Ik wil mijn tuin er wel vol mee hebben.
    En dan de kruidentuin!!! Wat een leuk idee!!! en het staat ook nog erg mooi.
    Dan mag je wel een kleine tuin hebben, maar het resultaat en de sfeer vind ik echt groots.
    Ik heb bijzonder van jouw rondje tuin genoten.
    Ik kan alleen maar zeggen "Chapeau".
    Nog een fijne avond en lieve groetjes,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een tuin naar mijn hart en van mijn dromen heb je Ger. Wat kijk ik mijn ogen uit naar je hydrangeas. Zo volop in bloei. Hier is het maar niets met de hydrangeas dit jaar. Ik geniet dus volop van jouw prachtexemplaren. Dank je! Mijn Oost-Indische kers in pot staat er ongeveer bij zlals bij jou;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou Ger ik ben verliefd op je tuin,zo vind ik het helemaal te gek met allerlei hoekjes,planten,spulletjes,echt een sfeertje,wat leuk dat ik het goed had van het tafelkleed,haha je weet nu wel wat ik ga zoeken haha,een onderkleed,zo nu ga ik nog een keer je tuin bekijken en zal vandeweek nog wel een keertje kijken haha,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Ger,

    Dank je wel! Dat je ons een privé rondleiding gunt in jullie buiten-binnenplaatsje.
    Ik sta werkelijk versteld van de enorme variëteit van schitterende plekjes die je weet te creëren. Werkelijk overal waar je kijkt zie je sfeervol bijeen verzamelde elementen.
    Het is duidelijk dat de kleur blauw je lievelingskleur is, maar dat past ook overal, of, anders gezegd, je hebt dingen bijeen verzameld die bij blauw passen.
    En, wat me ook opvalt: alles ziet er zo verzorgd uit. Daar ben ik echt jaloers op.

    Complimenten!

    Hartelijke groet,

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje Ger, wat een geweldig mooie tuin, ik heb genoten van de kleuren, en wat heb je veel en mooie hortensia's staan. Dat is echt genieten,

    Ik wil je bedanken voor je altijd mooie reacties bij mij en ik schaam me dood want volgens mij heb ik nog niet eerder bij jouw gereageerd.

    Shame on me maar ik ga vanaf nu goed met je maken.

    Liefs
    Tanja

    p.s. ik heb je een mailtje gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hej Ger, tweede rondje vandaag. Ik heb nu alles rustig bekeken en er weer van genoten. Het ziet er zo gezellig uit en je hebt zoveel leuke spulletjes. Ik zou ogen tekort komen als ik daar zou zitten. Prachtig zijn je Hortensia's, je geeft ze goede mest. De lavendel in die pot vind ik ook zo mooi, wat zal het heerlijk geuren. De slakken hebben je Hosta's nog niet ontdekt. Klimmen op zo'n rekje is natuurlijk ook geen pretje. Hier zijn de Hosta's vorig jaar helemaal kaal gevreten, zo jammer.
    Lieve Ger zo'n rondje om je as met fototoestel bij de hand mag je wel vaker doen hoor!
    Ik lees nog net dat ik niet de enige ben die vaker rondje tuin/binnen[laats doet bij jou ;)
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ha die Ger,
    Heerlijk heerlijk heerlijk even over jou tuin dan hé! hihih Ik schuif even aan hoor! waah mooi!
    Je vroeg aan mij hoe ik de foto's heb bewerkt nou op de laptop in picasa hoor. Op de camera zou het helemaal een zooitje worden denk ik. hihihi kan wel hoor maar hier heb ik nog nooit in gekeken dat is Peters afdeling. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik mij niet zo verdiep in bewerken van foto's daar heeft ze het geduld niet voor. Picasa is de oplossing druk op de knop en het is voor elkaar dit waren heeel veel drukken op knoppen die ik nu al niet meer weet! hihihi Ik probeer de foto's al tijdens het maken zo te krijgen dat ik er niet zoveel aan hoef te doen. Ik vind de natuurlijke weergave het mooist.
    Beetje ouderwets misschien maar daar beleef ik zelf het meeste plezier in. Nou ben je helemaal op de hoogte van mijn gegoochel, Misschien waag ik me ooit nog aan paint shop pro maar dat is nu echt abracadabra voor mij.
    fijne dag dikke knuf voor jullie
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooh ben ik nog even hoor!! waaah volgens mij ben jij 44 jaar getrouwd vandaag of niet?? in ieder geval een heerlijke dag samen hoor of is er iemand jarig??
    Oja de enkele bloemen foto's zijn gemaakt met een macro lens vandaar de vage achtergrond. Dat is echt mijn favoriet hoor! hoef je eigenlijk niets aan te doen met prachtige details.
    toedeloetjes fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beste Ger en echtgenoot,

    Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijksjubileum. En ook hardstikke bedankt voor je uitvoerige kommentaar. Leuk om zo terug te kunnen gaan in de tijd, naar gemeenschappelijke plaatsjes. En we zijn alle vier tuin-gekken. Nou, ja een beetje verslaafd wel natuurlijk, het is n.l. hard werk maar het geeft ook enorm veel voldoening! Dan heb ik steeds het plaatje voor de geest, ook typisch Brabants, van de 'Kontente mens' in Eersel. Dat is zó mooi uitgebeeld, op zondag gaat het boerke zijn landerijen rond om de oogst en al zijn werk te bekijken. Doen wij ook zo hoor. Ook 's avonds nog als het koeler wordt een ronde maken.
    Okay, genoeg alweer. Ga me aankleden voor onze lunch, het eten staat in de oven en dan zijn we weg.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ben zo'n stille lezer ;-) maar ik moet nu toch even zeggen, dat het me niet lang genoeg kan zijn! wat een sfeer, prachtig je tuin........ik vind het een plaatje waar het heel goed toeven moet zijn...........een heel dik compliment!!!
    liefs ans.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow wat een mooie tuin, zo gezellig en sfeervolle en dan al die soorten planten en bloeiers...
    Bij jou blijf je gewoon een uurtje langer hangen om al dat moois te bekijken......genieten is dat en vooral op deze dagen als het zo lekker warm is...
    Ga jij maar lekker buiten zitten en kijken naar je bloemen...volgens mij praat jij met je planten, ze zien er zo mooi uit:)

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hihi ik was er weer,er is ook zo veel te zien en als je een paar kijkt,zie je weer wat nieuws,erg leuk,word er blij van,je hebt ook veel terracotta,dan vind ik ook gaaf,nou ik ga weer,liefs van mij,Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WAT EEN SUPER GEZELLIGE TUIN HEB JIJ!!
    GENOTEN VAN JE POST!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig Ger, heerlijke hoekjes en alles zo mooi bij elkaar passend.Dat is van de zomer heerlijk genieten.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ger wat een prachtig binnenplaatsje hebben jullie en geweldig sfeervol aangekleed ... En je hebt gelijk hoor, de grootte maakt niet uit , om sfeer te krijgen kun je je ook op kleiner plekken prima uitleven.

    Ben ik nu nog wel benieuwd naar die oude vloer van jullie serre , misschien gaat die ook eens voorbij komen hier .
    Enne ...ik hou wel van die lange posten met mooie foto,s hoor.

    Fijn weekend , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een pracht van een tuin, een paradijs!

    Zulke posten kunnen mij niet lang genoeg zijn, het is daadwerkelijk en genot om te zien.

    Alhoewel ikzelf kort van stof ben, geniet ik van jou lange reacties.

    Een heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige tuin! Daar wordt vast heel veel tijd en liefde ingestoken... Ik zie ook heel veel prachtige spullen voorbij komen, het lijkt wel een brocante verkoop bij jou buiten ;)

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie post van jouw prachtige tuin Ger, geweldige sfeerhoekjes allemaal !
    Zou bij jou in de tuin een vakantiegevoel hebben, meer heb je toch niet nodig...
    vind je zinken teil zo leuk, met die waterplantjes, houd je het water zo wel goed schoon ? bij mij word het nog wel eens oranje :-(
    Fijne Zondag gewenst
    lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.