zaterdag, augustus 22

Verkleurende Hortensia


Maanden geleden kreeg ik van mijn dochter een Hydrangea(Hortensia) in pot en ik heb er achteraf spijt van dat ik niet elke dag een foto gemaakt heb
want telkens wanneer ik vanaf mijn bed in de serre naar buiten keek
zag ik de bloemen van kleur veranderen

de eerste weken waren de bloemen donker van kleur
tegen paars aan

volgens de kweker waar zij de plant kocht zouden de bloemen naar blauw verkleuren
die kleur heb ik niet kunnen ontdekken
wel roze,lila,zacht groen en zelfs tegen de avond een vleugje parelmoerglans




de kleuren deden me denken aan de stapel oude Franse borden die ik 15 jaar geleden kocht tijdens vakantie in Normandië




en ook aan lila-roze en witte amandelboontjes die iedere gast als bedankje kreeg na het Huwelijksfeest van onze dochter en schoonzoon

in stukje tule bijeen gebonden zitten 5 amandelboontjes en elk vertegenwoordigt één van de 5 wensen......
Gezondheid, Rijkdom, Geluk, Vruchtbaarheid en een Lang Leven

ik wist dat er ergens in de kast nog enkele moesten liggen in doosje

en toen ik ze gevonden had zag ik dat de kleur bijna verdwenen was na 24 jaar....
maar hun huwelijk is na al die jaren nog elke dag even kleurrijk te noemen



met zoveel bloemen aan een plant mag er gerust een in oudglas flesje










het lampetstel wat ik lang geleden erfde van 'ons Moe' (oma)
daar vond ik ook de kleur in terug en mocht even mee naar beneden voor decoratie






toen viel er op een middag in juli een grote envelop in de brievenbus

en ik was blij verrast met de opkikker van het gezellige blog
http://demoeitewaard-petra.blogspot.nl/




Petra was aardig creatief geweest




leuke zakjes voor sfeerlicht

geurzakje 
en zelfgemaakte kaart met lieve woorden van steun en beterschap
heb haar paar weken geleden op een zondagmorgen gebeld om te bedanken
en we hebben lekker bijgepraat
lieve Petra nogmaals ♥hartelijk dank♥ voor deze ♥hartelijk post♥



en zo is de Hortensia nu

de bloemen voelen stevig aan en misschien ga ik er een krans van maken









Fijne zondag!!!


Ger






22 opmerkingen:

  1. Wat een mooie magical hortensia en wat bloeit ze bij jou geweldig!
    Hier in de tuin staat ze ook helaas heeft ze niet zo goede plaats maar heb toch 4 bloemen waar ik van kan genieten!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ger wat fijn om weer wat van je te horen en zien en hoe, lieve Ger zoals je al vertelde over de hortensia hij is schitterend. Maar zoals jij het op de foto weet te krijgen dat is werkelijk prachtig en zo sfeervol(:... Maar ik ben blij om hier weer wat te zien, betekend misschien ook dat het weer een beetje beter gaat als de laatste keer dat we elkaar hebben gesproken. En dat hoop ik van harte voor je natuurlijk (<....
    En die bruidsuikers wat leuk dat je die al die jaren heb bewaard, en ja na zoveel jaar geen kleur meer dat is niet gek hoor.
    Wat een prachtig lampet stel mooie kleuren, en alles met elkaar je plaatjes zijn gewoon zo sfeervol echt genieten hoor.

    En dan over de envolop zo graag gedaan ik hoop dan ook dat het een echte opkikker was, want die lieverd heb je gewoon heel erg verdiend(.... Ik weet dat je er nog lang niet ben, en dus wens ik je vanaf hier weer het allerbeste, en zo leuk dat je belde heerlijk bijgekletst zoals je al zei. Nou grote liefdevolle groet ook voor Harry en tot horens maar weer. Liefs Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad mooi om te zien hoe zo'n proces verloopt bij een hortensia. Op dit moment voelen de bloemen hier als leer en dan kan ik het niet laten om er even aan te zitten en mijn hand op de bloem te leggen. Aan het verloop kun je ook de verschillen tussen de hortensia's zien: blijven de bloemen bij de een nog mooi en stevig, bij de andere heb ik er al een paar uitgeknipt omdat er weinig fraais meer aan te ontdekken viel.

    Ik hoop dat je fysiek de afgelopen weken vooruit bent gegaan. Lief dat Petra je zo attent iets stuurde.

    Een hele fijne zondag. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Hallo Ger, gelukkig komen zo langzaam de dames weer terug in blogland,want missen doe ik jullie toch allemaal.
    Allereerst, hoe is het met jou? Gaat het vooruit en ben je al met de revalidatie begonnen?.
    De hortensia is prachtig en nadat we de foto's mochten zien van je "ziekenkamer" kan ik me heel erg voorstellen hoe mooi het was om vanuit je bed naar de plant te kijken. Ze heeft super mooie kleuren en ik zou dadelijk hier echt een krans van gaan maken. De oude borden met het zelfde tintje...alles ziet er super mooi uit. Je hebt hier een heerlijk sfeertje gecreëerd, romantisch....waar ik van hou....hihi. Lief van je vriendin, zo af en toe mag je echt wel een beetje verwend worden....ik wens je nog een fijne zondag en veel liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ger,

    Als eerste wil ik aan je vragen: hoe is het met je, gaat de revalidatie voorspoedig?

    Een prachtige Hortensia, hier kan je zo van genieten, vooral als zij zoveel kleuren laat zien.
    Vorig jaar heb ik een krans gemaakt van Hortensia's, heb er de hele winter plezier van gehad aan de muur maar ook op tafel met een grote kaars in het midden.

    Je roze bordjes vind ik prachtig, alhoewel ik geen roze heb geniet ik des te meer van jou foto's.

    Ger, ik wens je een fijne zondag en lieve groet,

    Loes


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn hortensia's toch wonderschone planten Ger, ik denk dat dit een hortensia uit de 'Magical' serie is. Heb ik ook in de tuin, maar die is nog piepklein en valt qua kleur een beetje tegen. Jij hebt een schitterende plant van je dochter gekregen waar je vanuit de serre prachtig uitzicht op had. Heel leuk dat je die amandelboontjes, zg. bruidsuikers, nog bewaard hebt. Ik denk en hoop dat je goed vooruit gaat want je bent al weer heerlijk aan het decoreren geweest met je prachtige oude spulletjes, de kleuren zijn zo zacht en mooi met elkaar.
    Lieve groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie hortensia's in al die tinten. Leuk ook dat je er passende items bij hebt gevonden, precies in die kleur! Hoe gaat het herstellen na je knie-operatie? Hopelijk voorspoedig. Zeker na zo'n lief steuntje in de rug van Petra! Fijne zondagavond! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Ger,
    Wat een heerlijke romantische fotoreportage van deze prachtige hortensia!
    Ja, daar kun je van genieten, van zo'n mooie plant en van het leuk maken en fotograferen.
    Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je weer mobiel bent/wordt! Gezien de foto's moet je alweer in de weer geweest zijn.
    Heb genoten van je mooie foto's!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ger, wat een prachtige foto`s laatje ons zien, jij hebt een goede kijk op het fotograferen, jij legt er je hele gevoel in en zo lieflijk. Ik vind het heerlijk om je blog te bekijken. Ik kan me voorstellen hoe jij je nu voelt dat je niet uit de voeten kan, en nog zo`n lange weg te gaan.
    Ger hou de moed er in en alles zal goed komen, ik zal voor je duimen, Lieve groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Ger,
    Je klinkt alsof je weer aardig hersteld bent van je knie operatie! Laten we hopen dat je weer mobiel bent en zonder pijn.
    Die mooie pastelkleuren van je hydrangea passen heel erg mooi bij het porselein wat je fotografeerde!
    Lieve groetjes en geniet van al het moois om je heen.
    Mariettte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hej Ger, niet alleen de hortensia is prachtig, maar je hebt er ook een prachtig verhaal met foto's weer van gemaakt. Het ziet er heel sfeervol uit. Als de hortensia naar blauw was verkleurd hadden we een geheel ander verslag gezien. Fijne lieve post van Petra. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ger,

    mooie Hortensie heb jij gekregen :)
    Ja, jij kan die in een krans doen,
    zij drogen heel mooi. Maar daarna
    mag je ze niet meer aanraken, dann
    vallen die enkele bladjes af.
    Misschien komt het blouw er nog :))
    En wat een mooie post je van Petra
    gekregen heeft, die vind ik ook mooi :))

    Knuffels en groetjes
    van
    Möwe :))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat je genoten hebt van je Hortensia en het fotograferen ervan mag duidelijk zijn.
    Je hebt er een prachtig geheel van gemaakt waarbij de mooie tinten van het servies zo prachtig mee kleuren.
    Of je er nu ene krans van maakt of niet, je Hortensias heeft je zijn beste kant laten zien.
    Wil het al lukken met je knie?

    Trouwens, je bent heerlijk verwend door Petra.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Ger,
    Wat een prachtige Hortensia heb je gekregen. Al die kleuren die je er in kunt vinden zijn echt helemaal fantastisch. Ik vind dit veel mooier dan een 'gewone' roze Hortensia. Die zijn ook mooi natuurlijk, maar vergeleken hierbij toch een beetje saai.
    En wat heb je een mooie spullen bij elkaar gezocht om de kleuren aan te geven. Ik vind dat lampetstel wel heel erg mooi. Wat fijn dat je dat nog van je ouders hebt.
    Ook de combinatie van bloem met oud glaswerk is heerlijk om te zien.
    Ik ben heel benieuwd of je er inderdaad een krans van gaat maken, van de bloemen. Die ga je dan toch wel laten zien hè? Als hij af is?
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige Hortensia
    lijkt wel een toverplant.
    De foto's die je ervan maakte zijn ook al zo mooi.
    Leuk om ze steeds met iets anders te fotograferen.
    Ben benieuwd naar de krans....
    fijne week
    gr Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is inderdaad een mooie Hortensia met echt veel bloemen...
    en je hebt er weer een hele mooie post van gemaakt ..met mooie foto's
    ja je bent echt goed in fotograveren en hoe je alles bij elkaar combineerd ..
    mooi hoor ..ik heb weer genoten van je blog ...
    heel veel liefs .. ( ik wacht op je volgende post met de krans natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Ger

    Leuk zijn ze die hortensia`s
    Ik heb er 2 vorig jaar gekregen
    ik noem ze toverballen hortensia`s
    van wit krijgen ze een heel kleurenpalet.
    Alleen worden de bloempjes gauw bruin (hier tenminste)
    We hebben ze in grote potten gezet.
    Kan me voorstellen dat je geniet van de kleurenpracht.

    Groetje en liefs
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ger,

    Beetje late reactie... regelmatig wat problemen met de dongel. Dan is de comp heel erg traag, vooral met zware programma's.
    Maar... ik heb gelukkig je foto's kunnen bekijken en je verhaal gelezen.
    Mooie planten hè! Hortensia's. Hier hebben we een paar in de tuin staan, die eerst in potten stonden. Ze zijn enorm gegroeid, maar hebben niet zoveel bloemen als die van jou, ook zijn ze minder mooi van kleur ;-( Geeft niet, ik ben wel blij met ze ;-)
    Wat heerlijk trouwens om zo lekker verwent te worden, allereerst door die lieve dochter van jou en dan ook nog eens zo'n grote envelop met inhoud in de brievenbus. FIJN...

    Heel veel liefs en een vriendelijke groet, Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat weer een mooie post Ger!! In gedachten zie ik het allemaal voor me.. het begint met de betoverend mooie kleuren van de hortensia.. dan denk je aan de stapel borden uit Normandië, omdat die hier zo mooi bij kleuren.. daarna komen de amandelboontjes voorbij en ga je zoeken totdat je ze vindt.. haha ik herken het allemaal zo goed, ik ben net zo!! Heerlijk om zo te spelen met mooie spullen en je camera, puur genieten!
    Ik hoop dat je ondertussen al weer wat meer mobiel bent.. lief van Petra!!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dearest Ger,
    I'm so happy again to look at your wonderful photos and read your words.Hydrangenae is one of the most beautiful highlights of late summer but alas there is no way to grow them here, by the sea.So glad you received such lovely crafts from Petra.I know her and she is so sweet indeed.Hope you are doing better with your leg dear friend.
    Wish you and your family all the best.
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke post Ger!
    Prachtige kleuren heeft je hortensia. blijft een prachtige plant, het hele jaar door!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.