dinsdag, juni 8

Aardbeiensoep





AARDBEIENSOEP



4 PERSONEN: 1KG Aardbeien met staafmixer pureren op smaak brengen met wat zoetstof of suiker
in koelkast wegzetten tot het ijs en ijskoud is
In diepe borden scheppen met aardbeitje en toef slagroom.

variatie: en/of serveren met scheutje aardbeienlikeur, dot mascarpone,stukjes rabarbercompote.
 

Heerlijk soepje wat er hier als nagerecht op een zomerse dag wel ingaat.

Lekker het bord leeg lepelen met de soeplepel.......

Smakelijk eten!
Groetjes,
Ger


15 opmerkingen:

  1. Allemachies wat ziet dat er lekker uit Ger. Dat ga ik eens proberen.
    Bedankt voor de tip. Lieve groeten Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jammie dat lust ik ook wel,ga het zekers maken,echt gaaf vind ik het eruit zien,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm... het water loopt me in de mond, dit ziet er heerlijk uit! En dan ook nog met een toefje slagroom, tja dan kan het voor mij niet meer stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooh weer zo'n lekkernij!!!

    Heerlijk zeg, wat ziet dit er lekker uit!
    Ik dacht even aardebeiensoep..???
    Maar nu ik dit bord zo mooi opgemaakt zie..had ik dit vanavond wel als toetje gelust, jammie!

    Ik ga het onthouden.
    Bedankt voor deze heerlijke tip!

    Fijne avond,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeempie Ger, wat heb jij toch iedere keer lekkere dingen op je blog staan zeg!
    Nu heb ik net gegeten, maar van deze foto's krijg ik spontaan trek in zo'n bord aardbeiensoep!!
    Je weet het ook zo aanlokkelijk te presenteren. Misschien zou je foto's moeten gaan maken voor een kookblad... zou je vast veel succes hebben hahaha!
    En die plaat vind ik ook prachtig.
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als aardbeienfan vind ik dit vast erg lekker! Mmmm...jammer dat ik nu geen aardbeien in huis heb!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er lekker uit! Ik heb net gisteren m'n eerste schaaltje vol geoogst uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi lieve Ger

    Wat trakteer jij ons weer op iets lekkers, ik heb er nu al spijt van dat ik mijn toetje op heb. Ik ben dol op aardbeien en ga dit zeker eens proberen. Het lijkt me smullen op een zwoele zomeravond.
    Je heb de foto's ook weer zo mooi gemaakt, dat je de aardbeitjes er bijna vanaf plukken kan.

    Bedankt voor je lieve verhaal en ik vind dat je helemaal gelijk heb wat de eetgewoontes vandaag de dag betreft. Dan ben ik ook van de oude garde hoor. Ik hou er ook van om van iedere maaltijd een feestje te maken en er wordt hier ook aan een met zorg gedekte tafel gegeten.
    Ik wissel de oudhollandse recepten af met Italiaans, Turks, Chinees en noem het maar op.
    Als ik een stooflapje met sperzieboontjes en aardappels eet met daarbij een komkommersalade denk ik terug aan de tijd dat ik als klein meisje bij mijn grootouders mocht eten. De geuren en smaak kunnen je dan zo terugbrengen naar vroeger. Dat heb ik ook altijd als ik een appeltaart bak, dat heb ik van mijn oma geleerd, zij kon heerlijk koken en bakken en die geuren vergeet je nooit meer.

    Ik wens je een hele fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oooooh Ger wat erruugggg gatte gat wat lekker!!!!!
    Weer je wel hoe erg dit is!!!!
    Ik mag helemaal geen suiker meer hebben bah bah bah en ik ben zo'n verschrikkelijke zoetekauw!!!
    Moet ik toch maar een soepje met aardbeien en zoetstof en dan??? wat er boven op crème fraice of zo???
    Ik denk dat dat ook wel lekker is! hihii
    ga ik uit proberen hoor!!
    Heerlijk het ziet er ook zo enorm uitnodigend uit1
    Hier nog 2 weken wachten op de uitslag van het examen duurt lang hoor en verder is dochterlief naar de winkel voor de ingrediënten van haar befaamde chocoladetaart!! OOh die kan ook verschrikkelijk lekker bakken en koken en als een echte puber betaamd altijd van die vrezelijk dik makende recepten en vader ja die loopt natuurlijk de hele avond uit de kommen te likken hihihi erg hé!! ach heerlijk bourgondisch zijn we hier wel aangelegd! Ik vind het ook wel moeilijk om er af te blijven maar mijn lymfeklieren werken niet goed en suiker legt mijn hele systeem stil dus ik heb geen keus.
    Nou ja een heerlijke vruchten bowl is ook lekker hoor!!
    Nou weer genoeg geklaagd ik wens je een hele fijne week en het was weer een feestje bij je op de site!!
    Knuffel aan iedereen bij jou daar!!!
    lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. YEAH!!! dat kan ik dat kan ik!!!!!
    En zo lijnvriendelijk!!!(zonder die witte kwak dan he ;))

    DANKJEWEL!

    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. yam yam....
    tja en met zo'n scheut likeur......
    helemaal top.
    Ik heb ooit in Hongarije kersensoep gegeten...
    het smaakte toen naar bindmiddel met kersen :(
    maar jou recept klinkt beter.
    Dus deze week even de boer op..
    Groetjessss
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Ger,
    Wat ziet het er heerlijk uit! Ik ga het namaken.
    Voor het eerst zag (en at) ik een dergelijke 'soep' in Durbuy in België, dat was zo'n verrassing, had zoiets nog nooit gezien of gegeten. Ik verheug me op de uitwerking van jouw recept.
    Fijne dag!
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ger,

    Het is echt geen onzin maar van jouw eten krijg ik altijd spontaan honger!
    Dit ziet er weer overheerlijk en prachtig uit. Ga (a.u.b.) zo door.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha die Ger,

    Wat een heerlijk soepje! Je kunt zo een kookrubriek beginnen. Het ziet er verrrrukkkkelijk uit!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mens , ik ziet hier gewoon te kwijlen , het water loopt me in de mond bij het zien van al dat lekkers .
    Zou hier nu zo'n zin aan hebben maar helaas geen aardbei te vinden in huis , morgen toch maar even weer wat halen en dat eens uitproberen .......hmmmm.
    bedankt voor weer een lekker recept, lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.