zondag, december 5


Een beetje van mezelf en een beetje van.........


Ik had weer eens zo'n dag van wat zal ik eens te eten maken voor vanavond.
Het weer was er niet naar om er op uit te gaan, vies,nat en glibberig, als we wel weggaan op zondag eten we onderweg meestal ergens 'n hapje.
Dus ging ik maar weer eens op de knietjes voor de geopende kelderdeur zitten om op de planken te kijken of er iets stond om in elkaar te flansen...
En ja hoor ik had het zó verzonnen.


En manlief ging even naar AH voor de biefreepjes en plak achterham, want die had ik niet in de koelkast.

Het werd Deense rundvleessoep, die aten wij enkele weken geleden bij vrienden en ik hoorden wat daar al zo aan ingrediënten in zaten, ging ff Google en vond verschillende varianten.



Vandaar beetje van mezelf en beetje van Honig uit een pakje.



Verder had ik nog een pak staan(van de LIDL) voor Tarte á l'oignon á l' alsacienne, makkie, zo klaar!! Enkel wat water,olie en achterham aan blokjes toevoegen, rest zit in het pakje.


Hé.....het was vandaag hier ook pakjesdag.........maar niet van Sinterklaas;-)


1 pakje Deense rundvleessoep van Honig
2 uienen, gesnipperd
250 g bieflapjes in kleine reepjes
zout en peper
15 g boter
2 tl rozemarijnblaadjes
1/2 l pilsener bier
3 sneetjes ontbijtkoek
1 dunne prei


.Bereiden
Kruid de blokjes vlees met zout en peper. Verhit de boter in een pan en bak het vlees met de uien ca. 3 minuten. Voeg de rozemarijn, het bier en 1 liter water toe. Breng dit aan de kook en voeg al roerende de inhoud van het zakje soep toe. Kook de soep ca. 5 minuten op zacht vuur.
Snijd de ontbijtkoek in blokjes en roer die door de soep. Kook de soep nog ca. 5 minuten en roer regelmatig tot de soep glad gebonden is.
Snijd de prei in flinterdunne ringen en roer deze op het laatst door de soep.


                      Smakelijk eten!
                                                          Groeten,Ger
















































































.















.

14 opmerkingen:

  1. Ger zat weer eens te denken,
    welke maaltijd ze manlief zou schenken.
    Een beetje van haar zelf en van 'n pakje
    nou het klinkt weer als een overheerlijk prakje.
    De soep staat mij wel aan
    heb 'm al op mijn weekmenu staan.
    Dat pakje van de lidl is zo lekker van smaak
    Geheimpje!!! deze eten wij nl ook vaak.
    Pakjes avond is bijna voorbij
    vandaar nog even deze snelle rijmelarij.
    Lieve Ger weer bedankt voor het heerlijke idee,
    zonder jou had ik hier niet vaak een lekker diner.
    Fijne avond verder die nog rest,
    Sint en piet deden ook hier voor dit rijm hun best.

    Groetjessssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Ger! Echt een recept om even op te slaan en bij zulk weer lekker te bereiden!
    Je foto's zijn ook weer van zo'n kwaliteit dat het water me in de mond loopt! (ondanks dat ik ook wel een beetje vol zit van alle Sint lekkernijen!)

    Ik wens je een hele fijne week toe!
    Sterkte!!

    Lieve groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm Ger wat ziet dat er weer lekker uit, zeg wel eens tegen mijn man, lust elke dag wel en bordje soep.

    De foto's zijn zo mooi.

    Fijne dag vandaag, liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ger, wat zet je ons toch weer een smakelijk gerecht voor. Dit klinkt ontzettend goed voor een koude en glibberige dag zoals gisteren! Wij hebben niet aan Sint gedaan, maar hebben wel het gourmetstel op tafel gehad, dat vinden de meiden altijd zo lekker!

    Ik wens je een fijne week met goede berichten (of hoor je deze week nog niets?) en dank je wel voor je warme woorden in je reactie op mijn post...zo lief van je!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er weer smakelijk bij je uit lieve Ger. Ik maak trouwens iedere vrijdag een grote pan soep en daar helpt Honig mij ook altijd bij hihi. Altijd 2 pakjes soep erdoor, maar de bouillon trek ik zelf van een mergpijpje of kippenbout.
    De taart ziet er ook heerlijk uit, ik ga ook eens bij de Lidl kijken want deze heb ik er nog niet vandaan gehaald.
    Bedankt voor het recept.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmmm Ger, dat ziet er weer heerlijk uit...snel even langs de Lidl vandaag, haha.

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Na al die zoetigheid, is er niets lekkerder dan een wat vettige, hartige hap...mmmmm....
    Krijg er bijna honger van...bijna....
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmmmmmm ...wat ziet dat er lekker uit Ger die soep ga ik ook eens proberen hé ik ben net naar de winkel geweest nu de volgende keer dan ik zet het vast op een briefje
    Zo alles opgeschreven
    bedankt hé voor dit heerlijke recept
    en doe voorzichtig met het naar buiten gaan spekglad overal
    Ik wens je een fijne dag toe
    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mensenlief...lieve Ger, mag ik even aanschuiven? Waarschijnlijk is alles natuurlijk allang verteerd, hihi maar wat ziet dat er heerlijk uit zeg. Je bent echt op en top een keukenprinses en weet met eenvoudige middelen een KONINGSMAAL op tafel te zetten, echt geweldig. In gedachten zie ik je al bezig, ideetje is er, dan de spulletjes bijeen vergaren, en aldoende mooie foto's maken om er straks een SUPER post van te maken. Terwijl de Tarte á l'oignon á l' alsacienne in de oven staat te pruttelen heb jij waarschijnlijk de foto's al op je PC gezet en ben je al druk doende daar iets fraais van te maken. KIJK.....een vrouw met zoveel spirit daar hou ik van. En je gezin zal daar ook erg blij mee zijn, dat kan niet anders.

    Sterkte lieverd met het wachten...
    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahhaha "pakjesavond"......ziet er wel zeer smakelijk uit! en ik moet toch wel grijnze bij de "aanblik" van jou op je knietjes voor de kelderdeur.....steek je dan je hoofd omlaag? O heb je al je voorraad tegen de muur? heheheheh....lekker soepie!!! gaat er altijd wel in!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ger
    Ik ben nu eerst de Deense soep en het vlees en prei wezen halen de rest heb ik in huis en ik ga de soep van de week ook maken (mmmmmm het zie er zo lekker uit )
    vandaag niet want ik heb nog broccoli daar maak ik ook wat lekkers van
    als ik de soep gemaakt heb laat ik je weten hoe hij smaakte
    liefs
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toevallig... zo'n soort "taart met de moeilijke naam" hebben wij ook gegeten zondag ;)

    Bijna hetzelfde dan he, want hier is hij altijd vegetarisch anders lust ik hem niet, dus eentje met prei-kaas en champignons, ook zo klaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goeiemorgen lieve Ger, hier even een berichtje van mij om je te laten weten dat ik aan je denk en hopelijk is de uitslag die je gisteren heb gekregen goed.
    Liefs van Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Whoeiiii mijn Bart zou op slag verliefd op je zijn whahah als hij zag wat je allemaal kon koken,inplaats van bij Musje een magnetron maaltijd hahaha,liefs mij.

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.