vrijdag, juli 27

50 jaar getrouwd



In de ochtend van 4 juli 1968 stapten we over de rode loper de trouwzaal binnen en stonden we als bruidspaar voor de ambtenaar van de burgerlijke stand

Uur later werd het Sacrament van het huwelijk in de kerk ingezegend




En dit jaar in juli vierden wij ons 
50 jarig huwelijksfeest

Op 4 juli gezellig samen met ons tienen
in de ochtend koffie en taart
Champagne en lekkere hapjes
en in de avond uit eten


Dochter en schoonzoon stelde een jaar geleden spontaan voor om het bij hen in de tuin te vieren bij mooi weer en wanneer dat niet meewerkten in huis
Wij hoefde alleen te zeggen wat we wel en niet wilden en het werd zó geregeld... 
wij hoefden er verder niks aan te doen

En ik kan jullie verzekeren dat het een fantastisch fijn en intiem feestje werd met familie en enkele goede vrienden

Hier een impressie van die dag






























De gasten werden verwelkomt met een drankje
en zochten 'n plekje om te zitten of staan



Daarna was er koffie,thee en lekker aardbeien gebakje
(foto vergeten te maken)

Met het warme weer werd er natuurlijk snel overgeschakeld
op de koele drankjes
en daar was meer dan voldoende van
in de grote koelkast en om aan te vullen
in koelkast binnen

in de avond kwam men binnen het buffet
''Smullen & Vullen''
opstellen
en liet eenieder het zich goed smaken






ik heb toch nog wat gedaan aan het feestje:-)
haalde de krat van zolder met confiture potten van Franse bodem met de bekende geruite deksels die al vaker dienst deden om nagerechtjes te maken
♦♦♦♦♦
 1 liter slagroom
2 bakken van 500 gram volle kwark
3 blikken kersen vlaai/taartvulling(Hak)
2 grote verpakkingen Raffaello
die prakten ik met vork nadat ik er genoeg apart gehouden had voor afwerking
2 eetlepels uit de pot vanillesuiker

slagroom stijfkloppen met suiker
geprakte Raffaello door kwark scheppen
en hierdoor luchtig de slagroom spatelen

op bodem van glazen pot schepje kersen
schep kwark/slagroom
herhaal schepje kersen
en kwark/slagroom
afwerken met halve Raffaello en kers
deksel op de potjes en de koelkast in tot volgende dag
(ook geen foto)
potten staan weer op zolder voor een volgende keer en ik had nog wat houten lepeltjes over
die ik hier bestelde

jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe 
''Raffaello's Traum'' er achter glas uitzag
♦♦♦♦♦

Het weer werkte mee en het werd een gezellige dag en avond met ongedwongen sfeertje....
.....en Brabantse nachten zijn lang....;-))



♥♥♥ 









12 opmerkingen:

  1. Hoi Ger,

    Nogmaals: Van Harte met jullie 50 jarig huwelijk.

    50 Jaar getrouwd, dat ga ik je niet nadoen. Moet ik eerst trouwen en dan ook nog eens heel dik over de 100 jaar worden ;-)

    Je dochter en schoonzoon hebben er, zo te zien, een heel mooi verzorgd feest van gemaakt in een schitterende ambiance... dikke PLUIM.
    Al die hapjes doen me hier watertanden.

    Denk dat je er nog heel lang met plezier aan terug kunt denken.

    Heel veel liefs, Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ger nog Van Harte Gefeliciteerd met jullie 50 jarig huwelijk. De foto's zien er heel uitnodigend uit, alles geweldig verzorgd en lekker!
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ger, allereerst prachtige banner heb je weer I love the blue colors, en tweede van harte gefeliciteerd met jullie 50 jarige huwelijk. Wat een mooie mijlpaal weer, en wat ziet het er allemaal weer sfeervol uit. Geweldig dat je zoon en schoondochter dit jullie aanboden, mooie tuin, gezellige accessoires maar dat kunnen jullie wel zo stijlvol. Al dat mooie groene emaille ooh geniet plaatsje met grote G, en ik weet zeker dat dit een heel gezellig feest is geworden.
    En ik hoop natuurlijk van harte dat je er met volle teugen en zonder pijn volop van heb kunnen genieten. En dat van die jampotjes met houten lepel dat ga ik hopelijk onthoudenn geweldig leuk idee. Nu nog van die mooie potten sparen, heb er wel een aantal (maak nog steeds jam/confituren) maar voor een nagerecht heb je er natuurlijk wel een aantal nodig wij hebben gauw een groep van 20 personen als we iets organiseren en vaak wel meer. Nou Ger bedankt voor zoveel mooie sfeerplaatjes, hoop dat jullie hier zelf ook een prachtige herinnering aan over gehouden hebbben. Lieve groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh vergeten en al dat lekkere eten ziet er toch ook allemaal heerlijk uit. Het water loopt mij in de mond. Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Ger met jullie 50 jarig huwelijk.
    Het ziet er allemaal gezellig uit...
    En de hapjes en drankjes zien er yummie uit.
    Een fijne dag om terug te kijken....
    En wij genieten even mee.
    Groetjes....Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Ger en Harry, Van harte gefeliciteerd met jullie 50 jarig huwelijk. Een bijzondere mijlpaal!
    Zo te zien hebben jullie dat niet ongemerkt voorbij laten gaan. Het is ook fantastisch als de kinderen dat regelen. En de foto's tonen aan dat dat hen wel toevertrouwd is.
    Ook al kennen we elkaar alleen maar via dit Blog, ik vier het op afstand toch een beetje met jullie mee.
    Nogmaals van harte gelukgewenst!

    Hartelijke groet,
    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onze Gouden Bruiloft was een dag om nooit te vergeten.

    Wij hebben met veel plezier jullie reacties gelezen en willen jullie graag hartelijk bedanken voor de belangstelling en lieve woorden!

    Liefs en tot blogs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu kom ik ook eens op jou blog kijken en kom meteen in een feestelijk gebeuren terecht. Ik ken jullie nog niet maar dat weerhoud me erniet van om jullie nog te feliciteren. Van harte !
    Het is wel duidelijk dat het een geweldig mooie dag is geweest, een dag met een gouden randje. Prachtige foto’s die ik nog eens op m’n gemak ga bekijken, wat een creatief geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beetje laat maar niet minder gemeend...wat een mooi feestje hebben jullie gehad, en erg sfeervol en met veel liefde 'aangekleed'. En wat zien jullie er nog fantastische uit voor " 50 jaar getrouwden"..." Je ziet er nog erg jong uit hoor. En dat recept voor dat toetje in een potje lijkt me fantastich...ga dat toch ook eens maken denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met jullie 50 jarig huwelijk. Wat een prachtige dag en gezellige plek. Ziet er allemaal heel feestelijk uit. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ger en Harry, allereerst van harte gefeliciteerd (nog) met jullie 50ste huwelijksfeest. Wat is het toch heerlijk dat jullie dat zo met dierbaren hebben kunnen vieren. Zo fantastisch in de mooie tuin van jullie dochter. Je kunt wel zien van wie jullie dochter het decoreren heeft overgenomen, wat ziet het er allemaal prachtig uit. Wat een heerlijk sfeertje. Uit je woorden lees ik dat jullie er echt enorm van hebben genoten en daar ben ik heel erg blij om.
    Ik hoop dat jullie nog steeds heel erg aan het nagenieten zijn.
    Heel veel liefs,
    Mirjam xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi there, I enjoy reading all of your post. I wanted to write a little comment to support you.

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.