dinsdag, januari 31

Maja-zeep


Maja - zeep
Wie kent ze niet.......
de stukken Spaanse zeep met heerlijke oriëntaalse geur en wikkel met afbeelding van Spaanse schone....

Ergens in maart van het vorige jaar maakte ik een blogpost over Vintage bloemenzeep
ik eindigde met de woorden......
en ook mijn volgende post zal over geurige zeep gaan......
maar dan op en top Spaans, OLÉ
hoogste tijd om dat waar te maken
al ruim 38 jaar geleden kocht ik tijdens onze Spanje vakanties de stukken Maja-zeep met dozen tegelijk op de lokale weekmarkten
 gebruikte ze jaren lang en gaf ze cadeau aan de liefhebbers

Maar mijn laatste dozen bewaarde ik tot op de dag van vandaag in de linnenkast
net zoals de laatste stukken Spaanse bloemenzeep
uit mijn andere blogpost
jaren lang........en misschien nog wel wordt de geur van Maja geassocieerd met
''oude dames geurtje''

nou laat ik me niet makkelijk iets aanpraten en maak zelf wel uit wat ik wel of niet aangenaam vind ruiken.....
het kruidige en bloemige van de Maja zeep van toen vind ik nog altijd een lekkere en niet opdringerige geur hebben
maar de geur van dit ronde stuk Maja zeep wat ik paar jaar geleden kocht kan mij niet meer bekoren omdat ik het sandelhout er bovenuit ruik
wat ik persoonlijk een diepe te zware geur vind
volgens mij worden Maja producten ook al lang niet meer in Spanje gemaakt maar in Mexico
en heeft de verpakking ook een andere opdruk en uitstraling

🌹🌹🌹🌹🌹


🌹🌹🌹🌹🌹




🌹🌹🌹🌹🌹



wil je weten wat het woord maja betekent en waar het vandaan komt en wie de verleidelijke mooie dame op de verpakking is ?

lees dan 🌹 op dit blog verder 🌹




Liefs,Ger


12 opmerkingen:

  1. De geur van deze zeep heb ik eerlijk gezegd nooit zo lekker gevonden. Ik weet dat we deze zeep vroeger thuis ook hadden, maar ik kan mij niet meer herinneren of de zeep bij mijn moeder in de kast lag of dat ik het toen zelf een keer gekocht heb. Toch is het wel een sterk merk, want ik sloeg er direct op aan toen ik je post aan het lezen was. Dat is de kracht van een goed product.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig en fleurig blog Ger ,ik word al vrolijk van je foto's.Zelf heb ik vorige week even getwijfeld om een flesje Maja eau de toilette te bestellen want in de winkel is het hier niet maar te koop .Maar vaak word de geur ''aangepast'' na heel veel jaren.Ook onze geurbeleving word ook anders.Mijn moeder gebruikte vroeger altijd Soir de Paris en als jong meisje vond ik deze heerlijk ,vorig jaar heb ik de geur weer eens gekocht via internet maar deze rook niet zoals ik verwachtte en hoopte .Ook Nonchalance ''lijkt'' tegenwoordig anders te ruiken .Toch vind ik dit soort oudere geuren zeker geen oude dames luchtjes ,maar dat komt misschien omdat ik zelf 65 ben haha. Bij mijn volgende bestelling toch maar eens de Maja geur nemen want om de prijs hoef ik het niet te laten
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja maja zeep ook mijn moeder nam het altijd mee uit spanje! heerlijk geurtje en wat heb je er nog veel van zeg! Ik hou persoonlijk van sandelhout maar ruik het graag in manlief zijn scheerzeep. hopelijk gaat het wat beter met je man. Fijn om weer even een bericht van je te lezen. Ik blog nog wel maar heb de reacties uitgezet. Ik kwam te weinig bij jullie en dat voelde niet goed. Zal de reacties denk ik wel gaan missen maar eens kijken of ik het zo houd.
    Ik heb genoten van je heerlijke post. Fijne avond en een dikke knuf Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Ger,

    Leuk weer een Blog van je te lezen. Eerlijk gezegd weet ik niet zo veel van zeep, laat staan van Maja zeep. Tot nu toe tenminste. Want van jou leer ik altijd weer een beetje bij.
    Maar meer dan dat geniet ik altijd van de fotoreportages die jij weet te maken. Ik vind het altijd verbazend dat jij de dingen zo goed bij elkaar weet te zetten. Een roosje erbij maakt het vervolgens helemaal af! Complimenten!

    Hartelijke groet,

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken de geur van deze zeep, vroeger als ik uit logeren ging bij mijn opa en tante, lag er altijd een stukje op de logeerkamer...en vroeg me ook altijd af, wie de dame op de verpakking zou zijn.
    Ik vond het altijd een heerlijke geur.

    Groetjes,
    Inge my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maja, wie kent haar niet? Ik heb ook nog zeepjes in de kast van jaren geleden, die ik te zonde vind om te gebruiken!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken deze zeep uit mijn jonge jaren. Ik kocht het voor mijn oma's verjaardag; zij hield er ook van! Leuk dat jij er nog zoveel van hebt!
    Lieve groeten, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke post weer...hier liggen ook een paar oude stukken maja zeep mooi te wezen als decoratie...
    Niet zelf meegebracht uit Spanje, maar gekregen van de buurvrouw die het weer meegebracht heeft van oude tante's
    De geur is speciaal, ik vind het wel lekker ruiken, maar niet om me er mee te wassen...
    En dank je voor de link naar wie de dame was...altijd interessant om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn moeder kreeg de zeep altijd van haar broer die veel in Spanje kwam er was ook lippenstift van en poeder vind nog steeds lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij vakanties in spanje, met name in benicasim, waren altijd veel oudere spaanse mensen in het hotel, blijkt dat ze vakantie van de staat krijgen, als ze s'avonds in de lift bij je stonden om te gaan eten roken ze heerlijk naar zeep en allemaal hezelfde, ik ben er niet achter kunnen komen welke zeep ze gebruikte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er stond een Spaanse danseres op met een waaier in de hand..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maya zeep was een luxe toilet zeep

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.