woensdag, november 7

Vitamine G....


Kan jullie verzekeren dat je in het Sauerland wel aan je dagelijkse portie 'vitamine G' komt....

.........de G van GROEN wel te verstaan

๐ŸŽ„๐ŸŽ„๐ŸŽ„๐ŸŽ„๐ŸŽ„๐ŸŽ„๐ŸŽ„๐ŸŽ„๐ŸŽ„

Weet nou ook waar al die mooie kerstbomen groeien die over poosje weer in menig huiskamer sfeer brengen

Heerlijk adresje ook dit Landhaus-Hotel






Dit hotel ligt in het schilderachtige Selbecketal in het Rothaargebergte










Wat het lekkere eten betreft kom je in het Sauerland ook wel aan je trekken ๐Ÿ˜‹

De zacht glooiende heuvels met dichtbeboste toppen en hellingen,grote meren,lieflijke rivierdalen en de schrale schoonheid van heide,
ja, Sauerland is landschappelijk zeer afwisselend
 



Het bekendste gebouw in Oberhundem is het
 slot Adolfburg uit de zeventiende 
meer weten










De Bruchhauser Steine is een rotsformatie met vier grote rotsen op de flank van de 728 m hoge Istenberg in het Rothaargebergte 











Bij mooi weer is het goed toeven bij รฉรฉn van de stuwmeren die Sauerland rijk is.
De Sorpesee ligt in het oostelijke deel van Hochsauerland






In het Sauerland bruist het van de activiteiten voor jong en oud

Maar wanneer je lichamelijke beperkingen hebt zoals ik,is er ook genoeg te beleven












Na een mooie auto route is het rustig zitten op terras van dit landhotel







Over het pad door de bossen wat volgens manlief een behoorlijke klim naar boven was
werd hij na zo'n 20 minuten lopen beloond met een fraai uitzicht over de Biggesee en omgeving

op foto's is wel te zien dat het zicht te wensen overliet, maar de andere dagen van onze vakantie waren zonnig,helder en van een aangename temperatuur









Meer weten over dit uitkijkplatvorm 
'' Biggenblick''





Bedankt voor je belangstelling!

Ger

4 opmerkingen:

  1. Hoi Ger,

    Pfff... watertandend zit ik hier te kijken naar al die lekkernijen. Momenteel eet ik een beetje van die flauwe happen, weinig suiker en bijna geen zout (i.v.m. medicijn gebruik). Gaat overigens goed hoor, maar ik moet niet teveel van die heerlijkheden zien ;-)
    Sauerland, daar ging ik in het verleden, toen mijn moeder nog leefde, vaak samen met haar, mijn zoon (die destijds nog vrij jong was) en een vriendin heen. Meestal in de herfst voor een weekje.
    We huurden dan een appartement bij een hele vriendelijke gastvrouw die bijna dagelijks langskwam met allerlei lekkernijen. Bij aankomst stond er altijd allerlei heerlijk gebak klaar, oef... smul smul smul.
    Tja... verder brengen de mooie foto's van jou weer erg leuke herinneringen, aan vroeger, bij mij boven. Waren altijd leuke weekjes.

    Fijn dat jij het daar, zo te zien, erg leuk gehad hebt. Weer een leuke blog Ger, met prachtige foto's.

    Heel veel liefs en vriendelijke groetjes, Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat is het daar prachtig! Dat was voor jullie echt een hoorn van overvloed van moois...
    Ik heb genoten van al die foto's en krijg er gewoon ook zin in!
    Straks maar eens even aan mijn man laten zien, en wie weet ...
    Bedankt dat we even mochten mee genieten!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Ger,

    Wat een plezier om weer naar je foto's te kijken. Natuurlijk van al dat lekkere eten, maar vooral ook van die prachtige omgeving in het Sauerland. Ik heb daar ook heel leuke herinneringen aan. Iserlohn, Willingen, Bruchhauser Steinen etc. Prachtig langs de Moezel er naar toe. Geweldig.
    Maar nog mooier vind ik het dat je weer de tijd, de rust, of misschien wel de energie hebt om weer te bloggen. Sterkte met alles!

    Mvg
    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej Ger, vorig jaar bezochten we het Sauerland, daar kijk ik nog met veel plezier op terug. Leuk om bij jou weer andere uitstapjes te zien. Het ziet er ook allemaal prachtig uit, en heerlijk eten. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privรฉ en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.