maandag, juli 12

Snelle Aziatische keuken

Hebben jullie dat nou ook...?
ik stel elke dag de vraag; wat zullen we eten vandaag...
en krijg steevast het antwoord; maakt niet uit,doe maar iets makkelijks, het is veels te warm in de keuken achter de potten en pannen
De ene keer wordt het een salade,dan weer eens soep met 'n royaal belegd stokbrood,en dan komt die lekkere gekookte of gebakken nieuwe pieper met stukje vlees en groenten ook weer eens op de dis.
Normaal gesproken komt hier best vaak de Aziatische keuken op tafel...het bereiden gaat snel....dat zeker, maar het voorbereiden vergt nogal wat tijd, nou draai ik daar normaal m'n hand niet voor om.....
......maar geef mijn mannen deze keer hélemaal gelijk;-)
ik maak iets makkelijks......veel te warm in de keuken!!!
En dit maaltje werd het vandaag.


Normaal  maak ik de kruidenpasta zelf in de vijzel van lavasteen, ''pok,pok......''
maar voor het gemak nam ik nou zakjes kant en klare rendang pasta.

Beetje wokolie in de pan,pasta even bakken zodat geur en smaaken vrijkomen, blok santen erbij en anderhalf tot twee kopjes water, kipfilets aan stukken knippen en in de saus doen, al roerend tot aan de kook laten komen,warmtebron laag zetten en met deksel op  pan de kip gaar laten sudderen.
Goed opletten en tijdig omroeren om aanbranden te voorkomen.
Rijkelijk bestrooien met verse koriander.
In tussentijd pandan rijst koken en komkommer aanmaken met azijn,zoetstof,beetje peper en wat verse koriander.



en binnen de kortste keren staat er een lekker maaltje op tafel!

Fijne avond!
Ger

15 opmerkingen:

  1. Jaaa, dat ziet er lekker uit Ger, en het zal ongetwijfeld ook heerlijk gesmaakt hebben! Normaal kook ik ook graag, maar op dit moment is het inderdaad wat te warm om in de keuken te staan, hoewel...het koelt hier nu lekker af! Fijne avond nog, en bedankt voor het heerlijke recept, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit!
    Ga ik ook eens proberen denk.
    Groetjes Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De vraag 'Wat eten we vandaag" vind ik nog weleens lastig! Ik heb hier twee moeilijke eters! Vorige week had ik een koude maaltijd, zegt mijn oudste dochter dat ze dat maar niets vindt...er moet gewoon iets warms bij de maaltijd gevoegd zijn! Zegt ze vanavond bij de lasagna "Ik heb geen honger en al helemaal geen zin in iets warms"!

    Weet jij het nog...ik niet meer hoor ha ha! Maar met jouw recept denk ik manlief wel heel blij te kunnen maken!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heerlijk Ger en die foto´s laten me watertanden. heerlijk-

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha, dat ziet er goed uit.
    Wij eten hier ook alleen maar salades of soep met stokbrood. De enige afwisseling die ik daar in aanbreng is dat we de ene keer stokbrood met roomkaas, rucola en ham eten en de keer daar op verwissel ik de ham voor kaas en 2 dagen later voor rosbief. Ik heb het zelfs te warm om na te denken of ik nog iets anders weet waar ik niet voor boven de pannen hoef te staan.
    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ger,

    Leuk die recepten van jou, alsof je een kookboek voorbij ziet flitsen met de mooiste illustraties. Om van te watertanden.

    Dat wordt dus lekker nazitten vanavond, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmmmmm Ger.... dat ziet er weer fantastisch uit!!
    Dat antwoord op de vraag: "wat zullen we eten vandaag?", nou dat ken ik ook hoor. En het klinkt alsof het je dan heel makkelijk gemaakt wordt... 'de maar wat, maakt niet uit'. Maar ja, daar loop ik dan weer door de winkel om zelf iets te bedenken.
    Het is ook best lastig dat er niet echt veel is wat ze allemáál lekker vinden. De één vindt een salade lekker, de ander vindt dat echt konijnenvoer. Die heeft liever gewoon bloemkool, maar ja... dat vindt nummer 3 nou weer niet geweldig.
    Hahaha, tis nog een hele klus iedere dag weer iets lekkers op tafel te toveren vind ik... en stiekum ben ik ook wel een beetje jaloers op jouw kookkunst, want volgens mij kun jij echt alles op dat gebied!
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ger.
    Ja, elke dag weer eten op tafel zetten is niet niks. Maar als ik jouw creaties zie dan vind ik dat atijd weer erg knap.
    Voor mij is koken een must. Af en toe kook ik erg uitgebreid, maar meestal gewone kost.
    Maar door je mooie foto's en recepten prikkel je mij wel om er meer aandacht aan te besteden.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ger
    Ik kom je even een tegenbezoekje brengen.
    Hatikke leuk je bloggie
    En wat een reizen heb je gemaakt
    Er valt nog genoeg te lezen....
    Daar heb ik dus een aanvang mee gemaakt
    Ik kom zeker vaker langs om nog meer te lezen
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ger,
    Dat ziet er weeeeer heel lekker uit!!!
    Koriander vind ik zo lekker...
    als ik het in huis heb zit ik steeds van de blaadje te snoepen ;)

    Lieve Ger mag ik je een tip geven/vragen;
    Als je nu bij al je recepten de label recepten geeft, dan komt dat in een label(bundel) te staan.
    En is het voor ons makkelijker om in je kookboekje te bladeren, want af en toe zoek ik iets lekkers dat ik bij je heb gelezen maar weet het niet zo vlug terug te vinden (dit noemen ze in de volksmond; geen geduld hebben) ;)
    Zoals gezegd het is een tip.
    Groetjes uit het hete Woldre.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ger,
    XXX-jes Geweldig!!!

    Groetjes
    ohja en nog gefeliciteerd
    met onze Niels ;)

    Groetjes
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat ziet dat er weer lekker uit en zo klaar zo te lezen, daar hou ik wel van op een warme zomerdag!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Ger , stiekem zou ik willen dat jij mijn moeder was en dan kwam ik heel vaak bij je eten .......

    Het water loopt me altijd in de mond als ik die heerlijke gerechten van jou zie hier, de smaak spat er van af joh !

    Nou meid , fijne dag vandaag , geniet van het mooie weer, dat doen wij ook .
    lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Ger, dankjewel voor je lieve opbeurende woorden op mijn blog... dat doet me erg veel goed.
    Eerlijk gezegd ben ik vaak helemaal niet zo flink hoor. Misschien ben ik ook niet altijd even realistisch. Maar ik móet wel doen alsof het allemaal misschien meevalt, omdat ik het anders te zwaar vind.
    Maar we proberen zeker nog te genieten zolang het nog kan ;-)
    liefs, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tjee wat ben je toch een kok zeg,je kan echt veel,ze zijn thuis vast erg blij met je,je foto`s zijn weer toppie,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.