zondag, februari 21

Appel in potje

 


Appel in potje


Op zolder staat een houten krat waar ik al jaren glazen potten met deksel bewaar.

Altijd handig om iets in te bewaren zoals kleine restjes gedroogde bonen,linzen,rozijnen,dessert rijst,etc,die ik dan in de diepe lade van keukenkast zet en in een oogopslag zie wat er in zit


Ook reuze handig om koud of warm toetje in te maken,cake of gebak in de oven lukt ook goed deksel er op en bewaren in koelkast


Normaal wanneer ik appel in de oven bak gaan die in oven schaal,maar vanmiddag gebruikte ik 4 potjes van de 12 die nog beneden stonden omdat ik er pas geleden kersencake in bakten


Appels wassen en drogen,met appelboor klokhuis verwijderen en in potje zetten,ik stopten in holtes gehakte walnoten, snufje kaneel,fijn gesneden dadel,schepje palmbloesemsuiker,liet voorzichtig klein scheutje appelsap langs appel in potje lopen, dekte het geheel af met in stukjes gesneden fudge en klontje roomboter,hup de oven in op 160 graden ongeveer 30/35 minuten,hangt een beetje van dikte en soort appel af





 
In de tijd dat potjes in oven stonden kookte ik vanille pudding



Met nog 2 potjes in de koelkast weet ik wat het volgende toetje is 😋


 



 



 









5 opmerkingen:

  1. Jammie, dat ziet er lekker uit. Mijn dochter heeft een appelallergie, maar met verwerkte appels heeft ze geen last. Dit is dus echt een toetje om toch een appel te kunnen eten. Fijne dag! Lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Looks so good. It is a good idea to add fudge.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik eet iedere dag een appel. Overblijfsel van mijn leraar engels op de middelbare school die ons leerde: "One apple a day keeps the doctor away". Nooit geweten dat je ze ook op zo'n heerlijke manier kunt klaarmaken.👌

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ger, wat ziet dat er leuk uit. Ik wist ook niet dat je een appel zo klaar kon maken. Lijkt me wel lekker, dus wie weet een keer proberen.
    Lieve groetjes,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Ger, Thank you for visiting my blog. I'm glad you found me. I enjoy your pictures but of course I cannot read the words. Baked apples are delicious!

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.