woensdag, juni 16

Pioenen tip



Nou ik al die Pioenen posten tegenkom met de ene foto nog al mooier dan de andere........zelfs ontplofte exemplaren bij Lynda  van http://unpetitmorceaudemoi.blogspot.com/2010/06/ontploft.html
Durf ik nog  wel een post te wagen aan Pioenenrozen......in de hoop dat ik er jullie niet mee verveel...

Tijdens mijn zoektocht op het internet naar deze prachtige bloem kwam ik er achter hoe enorm veel variëteiten er zijn.
Hier is een link met veel info
http://www.redmoosedesign.com/treepeony/default.asp 

http://www.contrarymarysplants.com/peonies.htm

Die we jammer genoeg niet allemaal als snijbloem bij de bloemist zullen aantreffen.
Maar veel soorten zijn wel te koop bij kwekers.

ik lees dat bij sommige van jullie de Pioenen snel slap gaan hangen al ze eenmaal open zijn en dat je er maar enkele dagen plezier van hebt.....
Nou ik gooi ze dan echt nog niet weg........wat doe ik: voordat de bloemen gaan uitvallen knip ik de bloem af net onder de steel,leg die op een schaal en laat hem verder aan de lucht indrogen, na enkele weken is de bloem welliswaar verkleurd maar toch nog mooi......het ziet uit als perkamentachtig,ik gebruik de bloemen dan om te decoreren,en heb er lang plezier van.

En nou hou ik op met spelen en ga de strijkplank buiten zetten;-)
Doei....
Ger






10 opmerkingen:

  1. Jouw droogtip las ik vanmorgen ook op een andere blog...ik wist niet dat je pioenen mooi kunt drogen, dus goed dat jullie er over schrijven! Ik ga het meteen uitproberen, want er staan er hier een paar heel mooi op de vaas...dus uiterst geschikt voor deze test!

    Veel plezier met strijken (dat doen we hier nooit...terwijl we er wel glad bijlopen hoor hi hi)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. TSSSSSSSSSSSSSss niet normaal zoveel als ik bijleer hier!!!;)
    Drogen....nooit geweten....ga het zeker proberen! Enne...je kunt kiezen....óf ik breng MIJN strijk naar jou en ga nu je link met pioensoorten bekijken....óf ik kijk er straks even naar!! Wat jij wil...;)......

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. P.S. heb je ook een tip hoe ik het uitvallen net VOOR ben??? Ik wilde je tip gaan uitproberen.....raak een pioen aan.....nu staat er een stengel in mn kan, en ligt mn tafel vol blaadjes...blurgh

    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ger, heb je via via ontdekt en komt nu pas eens op je blog terecht (door de pioenentip, waarvoor dank), ik ga je volgen!
    Fijne dag nog, groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ger wat een super tip!!!!ik heb bij mijn buurpluktuin pioenen geplukt en inderdaad veels te slap dus dit voorbeeld ga ik volgen, ohhh en je schaal ook al zo mooi

    lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ger prachtige foto's en pioenen vervelen tocht nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ger, jij hebt me op een idee gebracht zeg ga ik zeker doen.
    Leuke blog heb je, ga je graag volgen.Kom je ook even bij mij kijken.

    fijne avond, groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee Ger en je pioen ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die Ger,

    Wat een goed idee van je pioenrozen. Ik heb vandaag mijn eerste bos gekocht....blijkt dat het seizoen alweer bijna voorbij is!! Het zijn nog knoppen maar ik hoop op van die mooie bollen!!

    Prachtige foto's Ger!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb liever dat je wel speelt haha,wat een geniet foto`s van de pioenen,ga de linken even onthouden,ik ga graag naar kwekers,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.