zaterdag, november 16

poffert & theeblikje van Gea

Oude poffert bakvorm & theeblikje


Enkele maanden geleden vroeg Gea van het mooie 
in een reactie of zij mijn adres mocht hebben
had geen flauw idee waarvoor ze dat nodig had....
maar nauwelijks een dag later stond er een bezorger aan de deur met pakket
en toen ik het uitpakten was ik blij verrast toen ik op het ingesloten kaartje de lieve woorden las dat Gea vond dat ik wel 'n opkikkertje kon gebruiken
ze vond tussen haar mooie oude spullen een poffert en theeblikje die volgens haar wel bij mijn oude keukenspul zouden passen

en dat had Gea goed ingeschat.....de schat☺
het heeft al een plekje gevonden in mijn keukentje
en gisteren gebruikte ik de poffert voor het bakken van een appel-kaneel cake

zodat ik er eindelijk een post van kon maken om haar nogmaals hartelijk te bedanken voor dit mooie oude keukenspul.



♥♥♥
het was vandaag te donker om binnenshuis foto's te maken
en buiten was het niet veel beter met mist die de hele dag bleef hangen....
ik gebruikte als achtergrond de eendjes die een broer van manlief zijn opa  
meer dan 100 jaar geleden op een houten paneel schilderde
ook zit er een gladde donkere houten lijst omheen

jaren geleden kwam er een kenner naar mijn oude gravures kijken
en die zijn vrouw was een bekend  kunstschilderes
hij liet zijn oog ook op de eendjes vallen en vroeg; wie de maker was......
jammer..... waren zijn woorden.....de kunstschilder heeft het niet afgemaakt


heb het niet aan de muur hangen maar gebruik het al vele jaren als soort van dienblad op antiek Engels tafeltje met gedraaide pootjes
♥♥♥
Wens jullie allemaal een fijne zondag en lieve groet!!!

Ger







37 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend lief van Gea en een poffert...die hoort bij jou inderdaad wel thuis. Gaaf ook dat je de poffert inmiddels gebruikt hebt, het resultaat ziet er overheerlijk uit.

    Fijn weekend Ger. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou al zijn die eendjes op het paneel dan zogenaamd niet afgemaakt, ik vind dit wel heel erg leuk en het komt ook nog eens uit de familie. Je poffert is een prachtig geschenk en jij maakt het plaatje dan weer zo sfeervol met die appel-kaneelcake erin, en nog een foto met een punt er van gesneden. Je foto's doen me denken aan stillevens van 2 eeuwen geleden. Schitterend!
    Fijne zondag nog.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is lief van Gea. Een leuke verrassing en helemaal iets voor jou. Het ziet er ook heerlijk uit. Het tafereeltje van de eendjes is erg leuk. Jij hebt er ook weer een mooi geheel van gemaakt. Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je zo verwend bent door Gea. De appel/kaneelcake ziet er heerlijk vers uit. Is er nog iets over voor de zondag? Fijn weekend verder.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Ger ,

    wat een prachtige post heb je ervan gemaakt zeg !
    En de spullen passen inderdaad goed bij je andere
    super leuke oude spullen.

    Wat goed ook dat je er een cake in gebakken hebt, zoals zo vaak zit ik verlekkerd naar een post van jou te kijken.

    Ik wens je een fijn weekend verder, gaat het trouwens weer met je oog ?

    Nou , tot een volgende keer , liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ger,

    Tjemig zeg, wat ben jij toch een bofferd met zo een mooie poffert ;-)
    En dan die appel-kaneel cake op de voorgrond, het water loopt mij in de ....
    Prachtig Ger en je kunt het altijd zo mooi op de foto zetten.

    Ik heb net ook nog even van je vorige blog genoten, erg mooi daar.

    Ik wens je een hele fijne zondag en heel veel liefs.

    Groetjes,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Ger,

    Wat kun jij met een paar simpele oude voorwerpen toch een prachtig Blog en prachtige sfeerfoto's maken.
    De cake is om zo in te bijten en die achtergrond is een mooi alternatief voor het grijze weer buiten.

    Fijne zondag!

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Ger...
    wat erg lief van Gea.
    En het past zo goed bij je spulletjes.
    leuk en lekker die appelcake.Helemaal te gek.
    en die eendjes zou ik zeker in ere houden.
    Liefs
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat ziet die cake er lekker uit. Dat kan ook niet anders uit zon mooie poffert. Je bent daarmee een echte bofferd ;) Hardstikke lief dat je dit van Gea hebt gekregen. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lief van Gea! Die passen idd goed bij je spullen...en die cake! Wat zal die lekker smaken..

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, zo'n mooi cadeau is aan jou ook wel besteed zo te zien! Wat een ontzettend lieve verrassing. Geniet van al dat moois! Fijne zondag! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het water loopt in mijn mond als die overheerlijke cake aanschouw, mmm ik ruik hem bijna.
    Het cadeau van Gea is wel heel goed terecht gekomen bij jou.
    Het eendjes-paneel viel me direct op, ach wat wil je ook als je zoals ik aan het water woon.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ger, dit was een geweldig cadeautje, ik wens je van harte nog veel plezier ermee.
    En ik zou heel graag erbij geweest zijn, als jullie de appel-caneel cake alleen!!! opgeeten hebben ;) :))

    Liefs en een heele fijne zondag (hier schijnt de zon:)
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Ger,
    Wat heb je mooie, lieve cadeautjes van Gea gekregen. En volgens mij passen ze zeker heel erg goed in jouw keuken... Wat leuk ook dat je gelijk de poffert hebt kunnen gebruiken om zo'n heerlijke appel-kaneel-cake in te bakken. Die ziet er echt verrukkelijk uit. Ik heb laatst ook een appel-kaneel-cake gebakken dus ik weet uit ervaring hoe heerlijk die kunnen zijn. Ik had deze gemaakt toen ik een avond visite kreeg. Wat over bleef heb ik direct in de vriezer gedaan, anders zou ik het allemaal de volgende dag direct hebben opgegeten...
    Het theeblikje vind ik ook heel erg mooi... Wat prachtig allemaal samen met de oude bakvormen.
    Het schilderij van de eendjes vind ik wel heel erg mooi, eigenlijk toch zonde dat je het als dienblad gebruikt hihi...
    Ik wens je een heerlijke zondag verder,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk van Gea om je dit cadeau te doen.
    En wat ziet de cake er toch heerlijk uit.
    En al die mooie spullen voor het schilderij, lijkt wel opniew een schilderij, een mooi stilleven.
    Toch mooi zo'n oud familiestuk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend lief gebaar van Gea en wat heeft het bij jou een mooi plekje gekregen.
    Met de poffert heb je weer iets heerlijks gemaakt, de appelcake ziet er verrukkelijk uit.
    Je heb er een prachtige post van gemaakt met als achtergrond het mooie schilderij, want ook als is het niet af volgens die kunstenaar, het ziet er mooi uit.

    Ik wens jou ook een fijne zondag,
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou Ger, dit is een heel lief gebaar.
    Wat staat het mooi tussen je eigen mooie spullen!!!
    Het ziet er smakelijk uit met je eigen baksel..heerlijk.

    Geniet van je zondag.

    lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh zo lief! En wat ziet de cake er heerlijk uit......
    Durf het bijna niet te vragen...
    maar dit vraagt om een recept ;)

    Ga ik het zeker ook eens maken.

    Nu je hebt er prachtige beelden van gemaakt en het lepeldoosje is ook zo lief!
    Mooi met je eigen spullen.
    Je hebt er een prachtig stilleven van gemaakt.

    Gaat het al weer wat beter met je?

    Super lief haar opkikker.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat lief van Gea!
    Prachtige foto's weer!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat lief van Gea deze verassing ,en je hebt hem direct in gebruik genomen .Mmm die cake ziet er heerlijk uit en je foto's zijn erg mooi.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Ger,
    Hoe prachtig oud keukengerei hou deze schimmels en wat er in zit,het is prachtig alleaal!
    Groeten
    Nely

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ontzettend leuk dat Gea je blij hebben gemaakt met een mooie poffert en lepeldoosje. En jij maakt daar meteen weer zo'n prachtig gelukte cake van. Zet je nog een keer het recept erop, want ik probeer al heel lang om een poffert op de kop te tikken. Ik geniet zoals altijd weer van je verhaal en de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is een lief gebaar van Gea, zeg. Hele mooie passende cadeaus voor jou! Je cake ziet er heerlijk uit trouwens. En al is het schilderij niet af, ik vind het sowieso al knap gemaakt, het heeft juist wel wat als het niet af is, toch?
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat lief van haar zeg. Heel mooi en het past helemaal bij jou. Je hebt er weer mooie plaatjes van gemaakt. Heeft er nog niet een magazine bij jou aangeklopt om jou mooie plaatjes te lenen, ze kunnen zo in bv. landleven.
    Geniet ervan Ger, deze momenten.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo lieve Ger, kijk hier word ik nou vrolijk van wat een heerlijke post, je appel cake ziet er geweldig lekker uit om zo in te bijten ware het niet dat ik nu al ruim 7 maanden geen suiker meer gebruik dus al die maanden geen koek of snoep, geeft niks gaat hartstikke goed en eerlijk is eerlijk het blijft er lekker uitzien maar ik heb het niet nodig, en het is niet goed voor mijn lijf. Maar kan er op foto's nog steeds volop van genieten hoor, en dan jou foto's wat zijn ze weer geweldig mooi. Lief van Gea zoveel moois en Ger je heb het verdien na z'n tegenslag met zoiets belangrijks als ogen, want laten we nou eerlijk zijn waar zouden we zijn als we niet goed meer konden zien. Genieten hoor zoveel moois.krijg net een mail van je bedankt voor je antwoord en wat fijn dat Har weer z'n geslaagd weekend heeft gehad en nog leuke spullen ook heeft gescoord, lieve Ger pas nog even goed op met je oog, en neem er de tijd voor.
    Veel liefs Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je een een gezellige en frisse header Ger, die kleuren vind ik ook zo mooi!
    Zo lief van Gea om je zo te verrassen en bij jou is deze poffert helemaal op zijn plek.
    En jij op jouw beurt hebt er weer een hele sfeervolle en warme reportage van gemaakt, hier kan ik zo van genieten!

    fijne week,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie verrassing kreeg je van Gea. En wat heb je een lekkere cake gemaakt. Tenminste hij ziet er heerlijk uit, net als je foto's! Smullen:) lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat lief van Gea zeg en weet zeker dat het op een goede plek terecht is gekomen ... ohhh die appelcake ziet er heerlijk uit en je foto's zijn zo mooiiii ...geniet van al het mooist fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Ger,
    Op de een of andere manier is de titel voor deze post niet opgenomen in de sidebar maar het werkte gelukkig toch.
    Wat een lief gebaar om zo'n oude poffert en theeblikje op te sturen. En je hebt er iets moois van gestyleerd nadat je in de poffert had gebakken! Héél mooi en ook dat eenden schilderij van manlief's Oud-Oom. Al is het dan niet af volgens een kenner maar het is altijd nog méér dan de meesten van ons ooit kunnen presteren.
    Geniet van de gezellige dingen, al ontbreekt ook het mooie licht om te fotograferen...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat is erg aardig van Gea. Wat een mooie oude blikjes, ben er ook gek op zo sierlijk. En de appeltaart ziet er overheerlijk uit!!
    Smul ze, en hoop dat de operatie goed gelukt is, denk het wel.
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ger, Dat is nu de eerste keer dat ik van een poffert hoor en zie, ik kende het helemaal niet, zal weer zo iets typisch Nederlans zijn. Je cake ziet er wel bijzonder lekker uit!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie post Ger. Zo lief van Gea, en die cake, ik kan hem bijna ruiken HMMMM. Ik hoop dat het weer wat beter gaat met je oog.
    Fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie oude keukenspullen heb je..
    Leuk van Gea om je zomaar een cadeautje te sturen.
    Ik vind je blog lekker afwisselend...je hebt er weer een volger bij.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat is wel heeeel erg lief van gea!

    Ik vind jouw blogs altijd heerlijk om te lezen, op naar een nieuwe! ;-)

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hi Ger, I just found you lovely blog! How wonderful to receive an unexpected gift that gives you so much joy. The cakes looks so yummy, I really would love to try it. I really like the way you take photos! Warm regards,
    Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk dat je volger van mijn blog bent geworden.
    Dank je wel.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ger, wat lief van Gea, zo'n opkikkertje kon jij zeker wel gebruiken.

    Het schilderijtje vind ik beeldschoon en zo mooi als decor gebruikt voor de poffert, gakvorm en theeblikje.

    Fijne zondag avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.