woensdag, juli 29

De Brocante Tuin


'' In het Geleenbeekdal slingert de Geleenbeek als een zilveren lint langs natte bossen met elzen en steile hellingbossen met enorme beuken.
Ook komt hij langs bloemrijke graslanden en bloeiende hoogstamboomgaarden.
Die grote diversiteit aan landschappen vind ik heel bijzonder.
Spot bijvoorbeeld de zeldzame korenwolf en ontdek steeds weer nieuwe dingen in dit natuurgebied....''

Dit zijn de woorden van José Hermens,boswachter Communicatie & Beleven Zuid-Limburg op de website van Natuurmonumenten.

En in die prachtige omgeving verbleven mijn man en ik onlangs
in een leuk huisje aan het slingerende grindpad van.....  
B&B in de Brocante Tuin
(klik op foto's om ze te vergroten)





Vanaf nu raak ik niet meer uitgekeken en kom ogen tekort






















Sfeerhoekjes in zon of schaduw

Knus overdekt zitje tegenover ons huisje
waar we tot laat in de avond konden zitten


In de ochtend stond het ontbijt voor ons twee gedekt in de open buitenkeuken
met kakelvers ei van eigen kippen
en lekkere ouderwets opgeschonken koffie
De open buitenkeuken mag ook gebruikt worden door gasten













Deze oude boom staat buiten en ook binnen :-)


Na 5 maanden gingen we weer voor het eerst buiten de deur eten en dat was goed te doen in de restaurants die wij bezochten.

Zelfs in en op terras van de voormalige kerk








https://www.benbindebrocantetuin.nl/

https://www.brasserieabshoven.nl/






Lieve groet
Ger

4 opmerkingen:

  1. Wauw Ger, wat ziet dat er super gezellig uit. Lijkt me ook nog wel eens heerlijk om daar te overnachten. Die houden we er in :-)
    Kan me voorstellen, jou inschattende, dat je daar enorm genoten hebt en ogen tekort kwam.
    Wat heerlijk toch om er even weer met jullie beiden uit te zijn. Blij dat het allemaal weer mogelijk is.
    En wat weer een prachtige foto's, dat is jou wel toevertrouwd.

    Ik zou zo zeggen : nog even lekker nagenieten van zoveel moois.
    Heel veel liefs en een vriendelijke groet,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's en wat een geweldig leuk adres erbij in jullie verzameling van overnachtingsadressen. Zoals ik al eens eerder schreef zijn wij door jouw blog naar Lenneper Furth geweest. Heerlijk hotel. Hoop dat er nog meer adresjes bijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Ger, jullie verbleven daar in een paradijsje. Wat heerlijk om er na zoveel maanden weer even uit te zijn. Ik heb genoten van de foto's. Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Ger, wat een mooie foto's en wat een heerlijk plek om vakantie te houden.
    Als je daar vertoeft hoef je eigenlijk niet verder dan de tuin, er is zoveel te zien en te genieten.
    Wat een hoop details er is overal aan gedacht. Leuk die doorgezaagde tafel en stoelen.
    Kan me voorstellen dat jullie daar nog wel eens naar teruggaan.
    Heb van de foto's genoten.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.