zondag, augustus 29

Dessertje


Had afgelopen week al voor de 2e keer het bakje mascarpone in mijn hand om naar de houdbaarheidsdatum te kijken.

En het werd de hoogste tijd om ter plekke iets te verzinnen met wat producten die ik in huis had.

Het is een dessertje geworden....

Knipte wat trosjes van witte pitloze druiven die ik goed inwreef met walnootolie en bloemenhoning in voorverwarmde oven(220 graden)schoof voor 20 minuten tot de velletjes open barsten

~~~~~~~~~~~~~~~~

In pannetje met dikke bodem 70 gram suiker laten smelten en licht karamelliseren, handvol walnoten er doorheen scheppen en op siliconen bakmatje storten,uitstrijken of op met koud water omgespoeld schoteltje ~

~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~
Bakje mascarpone(250 gr.) opkloppen met 2 eetlepels bloemenhonig


~~~~~~~~~~~~~~~~
2/3 quenelles van mascarpone maken en op bord leggen met wat warme trosjes druiven en afwerken met gekaramelliseerde walnoten 

~~~~~~~~~~~~~~~~



~~~~~~~~~~~~~~~~


ik maakte van hoeveelheid 2 bordjes en er bleef nog wat over voor de liefhebber


5 opmerkingen:

  1. Hoi Ger,

    Nou... die liefhebber zit hier, C'EST MOI ;-)
    Hè, wat jammer toch dat je zo ver weg woont... ik had graag even aangeschoven. Het ziet er weer verrukkelijk uit.
    Vaak maak ik in het najaar verscheidene potten met walnoten in honing. Deze doen we dan door onze dagelijkse portie kwark ('s morgens als ontbijt). Helaas vrees ik dat er dit jaar geen of erg weinig walnoten aan onze bomen zitten vanwege de zeer late vorst.
    Voorgaande jaren zakken vol met walnoten. We hebben nog veel walnoten van vorig jaar over, daarvan leg ik wekelijks wat op een plankje die in een boom hangt. Deze zijn na een paar dagen altijd verdwenen, geen idee wie ze meeneemt. Denk eekhoorns, maar we zien het helaas nooit.

    Lieve groetjes,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nog ochtend als ik dit lees, maar gut dit zou ik ook als ontbijt kunnen eten toch mmmm?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat ik nou toevallig ontzettend van noten houden! En dan met honing en druiven. Jij weet ook wat lekker is zeg!
    En, waar ik dan ook op let, heel fraai in beeld gebracht. Alleen daarom al is dit weer een fantastische blogpost!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej Ger,
    Het dessert ziet er hemels uit.
    En niet alleen het dessert, maar ook de foto's.
    Fijne week, lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nice to have you back!
    This looks very good!!

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.