dinsdag, maart 9

Landelijk antiek brocante en curiosa bij Jolanda en José (zie link in mijn sitebar)

Toen we het afgelopen weekeind in Twisk waren moest ik natuurlijk even aan gaan bij http://www.jolandelijk.nl/ Jolanda heeft veel landelijke spullen waar ik van hou, en weet je wat dan ook zo lekker is.....dat ik de rode verjaardags envelope maar uit m'n tas hoef te pakken en daarvan die leuke dingen kan betalen die ik daar kocht, een blauw emaille puntzeef,tulbandvorm,oude wasknijpertjes,blauwgeruite vlindertjes,altijd leuk om ergens aan te hangen en 3 aardewerk borden bijna het zelfde decor als op mijn franse serviesje wat we paar jaar geleden van kinderen kregen.
En dan op zondagmorgen na een heerlijk ontbijt en afscheid genomen te hebben van de lieve dames van de B&B waar we verbleven opweg naar.... http://www.landelijkeboerderij.nl/ waar we weer hartelijk welkom werden geheten bij José met 'n vers gezet bakkie koffie.
OOk daar was zoals altijd wel weer iets naar mijn gading te vinden, hoog glazen stolpje,klein blauw pannetje,oude franse potten met doorleefde deksels,en een grote zak lavendel.
Ook zag ik veel artikelen die ik op verschillende blogs voorbij zie komen van JDL, heb ook even door het prachtige boek staan bladeren van Franske Stemninger.

Voor alle lieve blogmeiden een gezellige week!!
Liefs, Ger


12 opmerkingen:

  1. wat een leuke adresjes, ik ga ze onthouden! En wat een gezellig dagen hebben jullie gehad, lekker genoten samen. En hele mooie dingen gekocht, geniet ervan, ik heb genoten van je post,
    lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoo Ger wat geweldig,wow ik zou mij daar ook kunnen vermaken haha en bed en breakfast lijkt mij zo gaaf,wij willen een keer naar Frankrijk en dan alleen overnachten bij B&B,maar misschien toch ook een keer in ons eigen landje en als je dan naar zulke winkeltjes kunt,wow,ik vind je aankopen stuk voor stuk juweeltjes en je collages,zo prachtig gemaakt,echt een geniet momentje en voor jou al helemaal,want het staat bij jou in huis haha,wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige dingetjes heb je allemaal gekocht Ger. Mooi al dat blauw.Leuk hoor.Fijne avond nog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieve Ger, wat heb je prachtige spulletjes gekocht, dat blauwe puntzeefje vind ik heel mooi en hoe je dan alles op de foto zet, zo mooi gestyled, het kan zo in een tijdschrift staan. Ik moet ook maar eens naar Jolandelijk, volgens mij staat ze ook altijd op de Westfriese landgoedFair die altijd met de Pinkster wordt gehouden in Midwoud, is ook de moeite waard om naar toe te gaan.
    Ik ben vanmiddag in de tuin aan het werk geweest, alle rozen gesnoeid en alle plantenresten opgeruimd, het begin is er en natuurlijk heerlijk koffie gedronken buiten, wat doet zo'n zonnetje een mens toch goed.
    Ik wens jou ook een hele fijne week.
    Lieve groet, Mea (oja, ik was die vrouw met die Schotse Collie hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave spulletjes heb je gekocht. En wat heerlijk zo'n weekendje er even tussen uit. Geniet van je nieuwe aanwinsten. Mooie foto's heb je er van gemaakt.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die leuke rode enveloppe gaf dus nog een extra fijn tintje aan jullie toch al zo fijne weekend!

    Lijkt me leuk om een blogvriendin eens in het echt te zien.
    Fijne avond en groetjes van Arlette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb dus helemaal je vorige post gemist, wat een troelala hé.
    Maar jullie hebben dus een heerljk weekend gehad dat is goed te zien. Het ziet er allemaal geweldig verzorgd uit, alleen jammer dat er geen honden mogen komen anders zou ik daar zeker een keertje naar toe gaan. En je nieuwe aanwinsten Ger, oohhhh o te smullen, dat lieve puntzeefje,trouwens alles wat je daar vandaan hebt, mmmm. Kan je het nog kwijt, hihi. Mooi ook de glazen potten en stolp. Het piepkleine sauspannetje. Weer bijzonder fraaie collage's heb je gemaakt, daar ben je ergt goed in.
    Heerlijke post weer.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Via via ben ik hier terecht gekomen, en zag een zeer vrolijk en mooi blog. Ik ben volger geworden, maar ga nu eerst effe verder neuzen hier.
    Fijn daggie he,
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ger,

    Wat een gezellig berichtje zo op de vroege ochtend op mijn blog...ik ben blij dat het woord weckpot de aandacht heeft getrokken en vind het heel gezellig dat je je als volger hebt aangemeld. Dat heb ik inmiddels ook bij jou gedaan...dus vanaf nu kan het niet meer misgaan hi hi!

    Wat heb je mooie spulletjes gekocht! Noord Holland is ook mijn favoriete provincie...aangezien we hier in het oosten geen zee hebben, is dat ook een reden! Maar ook de leuke steden...en plaatsjes als Bergen!

    In september vorig jaar hebben wij ook een weekendje Noord Holland gedaan met een superleuke overnachting...kijk maar eens in de maand september of oktober op mijn blog, want daar staat een post over die lokatie. Dat lijkt mij ook wel wat voor jou!

    Ohhh...ik moet naar mijn werk...opschieten want anders mis ik de bus!

    Tot gauw!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Ger, het is geen probleem hoor als je even verstek laat gaan. Zeker niet als je de kans krijgt om er even lekker tussenuit te gaan. Wat ziet die B&B er super uit zeg. En je bewijst maar weer hoe mooi ons eigen landje is! Wat een prachtige collage heb je gemaakt. Ik ben dol op die nostalgische sfeer en op blauw zoals je weet. Onze tuin is eigenlijk pas in juni op z'n mooist. Nu ligt alles er een beetje troosteloos bij. Het is niet zo'n heel grote tuin hoor maar mijn werk en huishouden gaan natuurlijk ook gewoon door. Mijn man heeft het momenteel erg druk op het werk dus dit jaar sta ik er grotendeels alleen voor. Ik geniet wel van de tuin, zeker straks in het zonnetje met een mooi boek :-) Ik probeer af en toe even langs te komen, lieve groet Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beter laat dan nooit...
    Wat een prachtige B&B hij is opgeslagen voor wie weet in de toekomst.
    De landelijk boerderij en Jolandelijk geweldige shops ben er vorig jaar ook nog geweest.
    Prachtige aanwinsten heb je gescoord precies in mijn kleur...hihi...
    Groetjess Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zit ik zomaar even door je blogjes te neuzen, kom ik deze tegen! Ik als liefhebben van blauw, geniet met hoofdletter. Ik voel me hier helemaal thuis!!
    Jolandelijk heb ik gezien op de Westfriese Tuinfair - en de winkel in Twisk staat heel erg hoog op m'n lijstje, net als de landelijke boerderij. Jammer dat die niet op 1 dag te combineren zijn (de een open op zaterdag, de andere op zondag...). Misschien ook maar eens een nachtje in een B&B boeken :-)

    Ik neus nog even verder hier, vind je vast niet erg!
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.