dinsdag, mei 16

Ouderwetse winkel





In al de jaren dat ik blog zal het je niet ontgaan zijn dat ik een zwak heb voor oude spullen
uit grootmoeders tijd,antiek en brocante

mijn huis staat er dan ook vol mee
van boven tot onder en buiten

de een zal het verschrikkelijk oud bollig vinden
de ander van ouderwets tot truttig......
voel je vrij om te vinden wat jij wil;-)

doe ik ook☺



Begeef me ook graag op het platteland in binnen en buitenland en in dorpjes en winkels waar de tijd lijkt stil te staan
Jaren geleden kwam ik zo'n ouderwetse winkel tegen in Alkmaar en schreef toen deze woorden in blogpost....
Wanneer ik in Alkmaar kom bij Boom KLIK koop ik altijd nog van die ouderwetse (pot)doekjes met blauwe ingeweven randjes en rand waarop Verodoekje staat, een heerlijke winkel waar ik me voel als een kind in snoepwinkel,waar niet de pot met zuurtjes op de toonbank staat maar de zakjes met poppetje blauw etc.etc.niet dat ik de doekjes gebruik om te poetsen maar het ziet zo leuk uit om mee te decoreren samen met blauwe pompdoeken met al mijn oud emaille en spulletjes van zeepklopper tot mattenklopper,van afwaskwast tot Sunlightzeep en nog veel meer

♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦

♦♦♦
♦♦♦ 


 ♦♦♦
♦♦♦

♦♦♦


♦♦♦

Na de verwoestende brand in 2012 waarbij het monumentale pand veel waterschade leed kon gelukkig alles weer in oude staat worden hersteld. De kassa met draaislinger en halve centen uit 1902 is weer het pronkstuk van de winkel. Vandaag de dag ziet alles er weer uit zoals tientallen jaren geleden

ik ken geen winkel in Nederland waar het assortiment zo groot is 
neem maar eens een
 kijkje

maar ze zijn wel met de tijd meegegaan
alle producten zijn ook inline te bestellen
+
https://www.facebook.com/ouderwetsewinkel



Geniet van de zonnige dagen
en lieve groet
Ger

(kreeg toestemming van aardige Bernadette van De Ouderwetsewinkel om wat foto's van hun website vrij te gebruiken)







17 opmerkingen:

  1. Lieve Ger
    Je foto's zijn om van te ''smullen'' .Heerlijk al die oude spulletjes in huis .Ik zie altijd een grote voorkeur voor blauw bij jou .Wat een ander vind maakt helemaal niets uit ,het gaat erom wat jij /jullie leuk vinden .Helaas kom ik nooit in dat soort leuke winkeltjes omdat we zelf geen auto hebben en reizen best erg duur is ,maar anders zou ik zeker vaak thuis komen met leuke dingen
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtige spullen, ben gek op blauw/wit. En die winkel mocht ook hier in de buurt zijn, daar zou ik uren kunnen kijken.
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi lieve Ger, allereerst wat heb je weer een prachtige banner foto ik vind hem echt formidabel zo mooi, en ik hou van die mooie bloemetjes van dalen. En dan die geur niet te versmaden, heb ze zelf in de tuin zie je het voor je als ik die geur even op wil snuiven.
    En dan je nostalgische verzameling spullen I love it, de theedoeken heb ik ook en de zeep. En ik zie wel meer dingen die ik ook heb maar dat weet je wel, heerlijke post ik hou van deze stijl. Mooie foto's heb je er weer van weten te maken voor mij genieten met hele grote G. Ik word hier heel erg blij van grote bedank. Lieve groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ger,
    Wat een heerlijke winkel, daar zal ik zeker een keer naar toe willen gaan.
    Toevallig heb ik gisteren een oude mattenklopper gekocht, nog helemaal intact.
    Van vroeger kan ik mij herinneren een winkeltje in Amsterdam die de naam had: Jantje Van Alles en die had ook daadwerkelijk van alles, emmers, borstels, pannen je kunt zo gek nog niet opnoemen maar Jantje had het, zelfs petroleum. En achter zo'n oude glazen deur allemaal snoepgoed.
    Truttig Ger, nee..... gewoon gezellig.
    Fijne week en lieve groet,
    Loes




    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ik er van vind? Eigenlijk doet dat er niet toe. Het is jouw Blog. Maar als je het wilt weten: ik vind het fantastisch. Heerlijk die oude spulletjes en je weet het altijd op een prachtige manier te fotograferen. Daar ben ik wel eens jaloers op.
    Die mattenklopper? Die hangt bij ons nog in de garage, en ik gebruik hem ook nog regelmatig als ik de auto en de caravan schoonmaak. Die strijkijzers? Hebben jaren bij ons als decoratie in de huiskamer gestaan. Met zeep heb ik niet zoveel, maar ik geniet van jouw foto's en het enthousiasme waarmee jij dat weergeeft op je Blog. Als ik in Alkmaar kom ga ik vast en zeker eens op zoek naar Boom.
    Dus: bedankt voor het delen!
    Hartelijke groet,
    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien weet je het al, in Deventer, het Bergkwartier, is ook zo'n winkeltje. De naam weet ik zo niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ger,

    Absoluut niet Truttig, ziet er heel gezellig uit allemaal daar bij jullie. Vele huiskamers lijken op elkaar, zonder eigen smaak...zeer sfeerloos. Bij jou proef je de persoonlijke smaak, dat is wat een huis een smoel geeft, een huis waar je je welkom voelt :-)
    Vele jaren geleden huurde ik hier in Frankrijk een huis van een wat oudere mevrouw. Het huis stond bomvol met antieke meubelen en door het huis heen was alles opgevrolijkt met rood-wit geblokte kleedjes, gordijntjes, zelfs boven de oude schouw e.d. Werkelijk super leuk, ouderwets maar heel fijn om in te verpozen. Destijds dacht ik, als ik ooit een huis in Frankrijk krijg wil ik ook van die rood/wit geblokte gordijntjes en kleedjes. Het is er niet van gekomen, wel het huis maar niet het rood/witte. Maar, ik blijf het schitterend vinden.

    Zo, nu weer naar buiten... het is hier momenteel stralend weer, maar ik moest eerst even jou leuke blog aanschouwen ;-)

    Fijne dag en hele lieve groetjes, Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoewel ik deze stijl zelf niet in huis heb, vind ik het altijd leuk om er over te lezen. Het blijft toch nostalgie, alles wat voortgekomen is uit jaren terug. Gaaf dat jij zo'n mooi adresje hebt gevonden!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your posts make me always so happy and your refined displays never cease to amaze me. I love this vintage stuff, it has character and history behind.
    Thanks for sharing Ger!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik krijg zin om naar Alkmaar te gaan, alleen al voor dat oergezellige winkeltje! Echt mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige spullen Ger, mooi dat dit bewaard blijft!
    Groeten, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk om al die oude spulletjes te zien Ger en zoals jij het fotografeert is het helemaal genieten!!
    Je headerfoto is ook zo mooi.

    Fijn Hemelvaartsweekend!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hej Ger, een snoepwinkeltje lijkt me dat. Ik ben twee jaar geleden in Alkmaar geweest, dat was op een zondag en dan is deze winkel gesloten. Mooi dat blauw wit van jou! Fijn weekend alvast, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Ger...
    Het is altijd weer gezellig om je blog te bewonderen.
    En ik vind het prachtig..
    Niks truttig of oubollig....
    Heerlijk...Ik waan me weer in mn jeugdjaren.
    Bij ons op de hoek zat een tagrijn
    Daar rook het heerlijk naar teer, touw, boenwas en zeep
    ik stond altijd de geur op te snuiven als ik poppetje blauw ging halen voor mn moeder
    Ik heb gevraagd of ik af en toe mocht ruiken...
    Waren 2 zussen op leeftijd die het winkeltje runde.
    En ik kreeg toestemming om af en toe te komen ruiken.
    Als je binnenkwam ging het ouderwetse belletje klingelen
    en dan riep ik"ik kom even ruiken"
    Kreeg altijd een snoepje....
    Pure nostalgie en een heerlijk sfeertje.
    Groetjes Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooohh deze post van jou heb ik gemist...en ik snap je helemaal...enne, zulke pompdoeken, ik noem het theedoeken gebruik ik gewoon als theedoek, en ik ben dus dubbel zo blij met deze post, want ik weet nu waar ik ze kan 'halen' De winkel hier in Breda die ze verkocht, is opgeheven, dus moet ik een nieuw adresje vinden, alhoewel ze echt niet hard slijten hoor. Wat jammer dat het niet goed gaat met je 'bewegings apparaat' dat is dus echt wel een domper, maar komt goed hoor.. volgend voorjaar kun je weer 'zomergoed' planten...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dank je wel voor je lieve enthousiaste reactie op mijn Binnenkijker!
    Kijk, daar word ik dan ook weer blij van!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.